شباهت‌های ترافیک خرم‌آباد و لاهیجان

شباهت‌های ترافیک خرم‌آباد و لاهیجان

وضعیت ترافیک در سال‌های آتی بدتر خواهد شد. شهرداری‌ها هم که پول کافی برای توسعه و مناسب‌سازی شهر ندارند. قشر متوسط که روزبه‌روز فربه‌تر می‌شود و نیاز به سفر پیدا می‌کند.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: این روزها بسیاری از شهرهای کشور شبیه هم شده‌اند. یکی از شباهت‌هایشان ترافیک نوروزی است. امسال در برخی شهرها طوری ترافیک شده است که مردم کمپین به شهر ما نیایید به راه انداخته‌اند.

مثال آن در شمال کشور لاهیجان است. کافی است سری به صفحه‌های مربوط به لاهیجان و خرم‌آباد بزنید و بببنید که چه طور لاهیجانی‌‌ها و خرم‌آبادی‌ها از شلوغی و ترافیک شهر به ستوه آمده‌اند. در غرب کشور خرم‌آباد این گونه است. شهری که تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده است.

شباهت‌های ترافیک خرم‌آباد و لاهیجان

لاهیجان و خرم‌آباد از یک منظر دیگر شبیه هم هستند. خرم‌آباد و لاهیجان خیابان‌هایی دارند که در دهه چهل و پنجاه ساخته شده‌اند و یا در دهه‌های بعدی کمی عریض شده‌اند و حالا تاب جمعیت زیاد و این همه ماشین را ندارند.

شهرهای بدون پارکینگ

لاهیجان و خرم‌آباد هیچکدام پارکینگ مکانیزه، طبقاتی و یا ویژه‌ای در مناطق پرتردد و توریستی ندارند. برای همین وقتی نوروز می‌شود دور استخر لاهیجان و دریاچه کیو خرم‌آباد واویلا می‌شود. در ترافیک لاهیجان یک مسیر کوتاه تقریبا یک کیلومتری از میدان کاشف لاهیجان تا زیرکوه گاه نیم ساعت طول می‌کشد و در خرم‌آباد برای طی کردن یک مسیر کوتاه از پل حاجی تا ورودی قلعه باید دقایق بلندی صبوری کرد.

این وضعیت در سال‌های آتی بدتر خواهد شد. شهرداری‌ها هم که پول کافی برای توسعه و مناسب‌سازی شهر ندارند. قشر متوسط که روزبه‌روز فربه‌تر می‌شود و نیاز بیشتری به سفر پیدا می‌کند. مردم هم که حالا دست‌کم دو ماشین یا حتی بیشتر از دو ماشین در خانه دارند.

این وضعیت در سال‌های آتی پیچیده‌تر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 87388 ساعت خبر : 0:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87388
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات