فلسفه ورود سلبریتی‌ها به تلویزیون

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: تهیه‌کننده برنامه «بوی عیدی» به نقش اسپانسرهای برنامه‌های تلویزیونی در دعوت از سلبریتی‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتی‌ها در آن حضور داشته باشند، اگر تهیه‌کننده هم مخالف باشد، مجبور است که بپذیرد.

هرقدر هم که بگوییم پیگیری اخبار زندگی سلبریتی‌ها اخبار زرد است اما باز واقعیت این است که همین اخبار زرد طرفداران زیادی دارد. پس طبیعی است تلویزیون و یا هر رسانه دیگری برای جذب مخاطب دست به دامان سلبریتی‌ها و حاشیه‌های جنجالی آن‌ها شود.

برای داشتن رسانه اصلی‌ترین نیاز همین حامیان مالی است. برنامه‌سازان و صاحبان رسانه‌ها مجبورند برای بقا از اسپانسرهایشان کمک بگیرند. همین موضوع اغلب اوقات باعث سفارشی شدن برنامه‌ها و دخالت نظر کسانی که سواد کافی ندارند، می‌شود.

حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌های تلویزیونی بد نیست، حتی به دلیل الگوپذیری که افراد جامعه از آن‌ها دارند، می‌توانند برای فرهنگ‌سازی برخی ارزش‌ها در جامعه مفید باشند. به شرطی که این حضور در برنامه‌ها صرفا جهت پرداختن به زندگی خصوصی آن‌ها نباشد.

اگر صدا و سیما بودجه موجهی برای برنامه‌سازان در نظر بگیرد می‌توان جلوی برخی از این اظهار نظرهای غیرکارشناسی را گرفت.

بارها دیده‌ایم حمایت سلبریتی‌ها از پویش‌های اجتماعی چه تاثیر شگفتی داشته داشت. چه خوب است اگر شرطی برای حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد، مسائلی چون حمایت از محیط زیست، فرهنگ صحیح مصرف آب و انرژی، حمایت از حقوق حیوانات، کمک به هم‌نوعان و… توسط آن‌ها مطرح شود.

پایان پیام

کد خبر : 88866 ساعت خبر : 8:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88866
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات