کتاب یالوم خوانان در بازار کتاب

کتاب «یالوم خوانان» نوشته اروین د.یالوم با ترجمه حسین کاظمی یزدی توسط نشر پندار تابان روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یالوم خوانان از سه‌بخش تشکیل شده‌است:

بخش اول گروه درمانی

این بخش خود دارای سه فصل است، فصل اول عوامل درمانی، یالوم در مورد این فصل می‌گوید: استراتژی آموزشی من در این کتاب تمرکز بر اشتراک‌های گروه درمانی‌ها بود، بنابراین از تشریفات گوناگون صرف نظر کردم و در عوض روی مسئله اصلی همه آن‌ها تمرکز کردم، اینکه گروه‌ها واقعا چه کمکی می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش یعنی مسئله «عوامل درمانی» که در این فصل به ۱۲ مورد از عوامل درمانی اشاره‌ شده‌است.

فصل دوم کار حال حاضر درمانگر، از نظر یالوم تمرکز بر حال حاضر، باتری گروه‌های پویای کوچک است، مشکلات گروه‌های بی‌روح و ایستا تقریبا همیشه، به ناتوانی درمانگر در استفاده مناسب از حال حاضر مربوط می‌شود.

فصل سوم گروه درمانی با گروه‌های ویژه، اولین گام متخصصان بالینی برای طراحی درمانی مناسب برای جمعیتی ویژه، برآورد جنبه‌های مناسب موقعیت بالینی است: برای مثال، ماهیت مشکلات بیماران، انگیزه بیمار، محیط فیزیکی و …

بخش دوم روان‌درمانی وجودی

رویکردی پویا به درمان است که بر دغدغه‌هایی تمرکز می‌کند که ریشه در وجود شخص دارد. این بخش دارای دوفصل: چهار دغدغه نهایی و مرگ، اضطراب و روان‌درمانی است.

بخش سوم درباره نوشتن

فصل‌های مختلف این بخش از کتاب «یالوم خوانان» عبارت‌است از: ادبیات به روانشناسی اطلاعات می‌دهد، روانشناسی به ادبیات اطلاعات می‌دهد، سفری از روان درمانی به داستان، رمان آموزشی، رمان روانشناختی که به تاثیر ادبیات بر روان‌درمانی می‌پردازد.

تمامی بخش‌های کتاب «یالوم خوانان» نشان‌دهنده علاقه نویسنده به موضوعات مطرح شده و البته ادبیات است.

در کتاب «یالوم خوانان» یالوم از لنز روان درمانی استفاده می کند تا نشان دهد که خط میان حقیقت و تصور، همیشه آسان نیست که بتوان آن را تشخیص داد.

یالوم در مورد این کتاب می‌گوید:

«کتابهای اولیه من متون روان درمانی بودند. آخرین آثار من رمان‌های روان درمانی است. از این رو، من با دو مجموعه از خوانندگان مواجه هستم: روان درمانگران که کتاب‌های درسی من را در طول دوره رسمی خود مطالعه کرده‌اند و خوانندگان معمولی علاقه‌مند به روان درمانی.»

اروین د.یالوم استاد دانشگاه روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است. او دریافت‌کننده جایزه ادوارد استریکر در سال ۱۹۷۴ و جایزه بنیاد سال ۱۹۷۹ در روانپزشکی بود.

کتاب یالوم خوانان نوشته‌ی اروین د.یالوم با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بهای ۴۲ هزار تومان  از سوی انتشارات پندار تابان منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 89110 ساعت خبر : 9:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89110
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات