لوس مثل جاده چالوس

پایگاه خبری گلونی، میلاد صفرخانی: کلا محورهای چالوس و هراز تیترهای کلیشه‌ای و یکنواختی در اخبار دارند. تیترهایی از قبیل «‌یکطرفه شد، مسدود شد، ریخت، کشت، خاک بر سر.‌»

اما به راستی دلایل این اتفاق چه می‌تواند باشد؟

امروز تصمیم گرفتم مانند این جاده‌ها یکطرفه به قاضی نرفته و به بررسی این دلایل بپردازم و در انتها پیشنهاداتی ارائه دهم، باشد تا آیندگان بهره ببرند.

در ابتدا دلایل:

یک: وقت‌شناسی و تکریم افراد: خب ساکنین پایتخت باید فردای تعطیلات سر صبح در محل‌کار خود باشند و به هر‌ حال حق دارند. حال اینکه افرادی به هر دلیل شغلی و یا خانوادگی نیاز دارند همان روز به سمت شمال کشور حرکت کنند زیاد مهم نیست. دندشان نرم، می خواستند تهرانی باشند.

دو: عدالت و مساوات: در نظر بگیرید، شخصی با کلی زحمت اختلاس کرده سوار بر ماشین آخرین سیستم خود در ترافیک است، ناگهان یک کارمند با پراید سفید یخچالی هشتاد و نه بی رنگ فنی سالم هشت سال تخفیف بیمه از کنارش ویژژژ برود و به وی دهن‌کجی کند. شایسته نیست، اما اگر یکطرفه باشد همه با هم در ترافیک می مانند و در صورت هرگونه دهن‌کجی و بحث، زمان کافی برای منازعات فی مابین نیز فراهم است.

سه: نبود جاده جایگزین: این جاده در دست ساخت بوده و هست و خواهد بود، اما باید پذیرفت که جاده‌سازی کار دشواریست و نیازمند یک تا دو قرن زمان است. حال اینکه در کشورهای غربی در مدت یک هفته جاده ساخته می شود اصلا ملاک نیست. ماهم خیلی چیزها داریم که آنها ندارند.

چهار: فقدان تفریح: طبیعتا یک مشکلی هست که تا ۲ روز تعطیل می شود همه به شمال می روند. آنجا دریا دارد جنگل دارد می شود شلوارک پوشید جوج و نوشابه دارد اصلا خیلی خوب است. اما تهران چه؟ اوج لذت یک تهرانی ایستادن در صف دلار و یا لایک کردن عشق و حال افرادیست که در متل قو لوکیشن زده اند. چه بشود حمله‌ای به مجلس صورت گیرد، پلاسکویی آتش بگیرد و امثالهم، تا شاید با تماشا کردن، مقداری به تفریحات تهرانی‌ها افزوده شود.

پنج: تلگرام: راستش را بخواهید این را نمی دانم. یکی گفت به گرانی دلار ربط دارد، گفتم شاید بیربط به این موضوع هم نباشد.

و اما پیشنهادات:

یک: ایجاد مکان‌های تفریحی: پیشنهاد بسیار کلیشه‌ای و مسخره ایست. بیایید واقع‌بین باشیم، تعریف مسئولین از تفریح با تعریف جوانان بسیار متفاوت است. تنها نقطه تلاقی این تعاریف، گشایش سفره‌خانه و چایخانه است. در بقیه موارد تفریحات درخواستی جوانان جیز بوده و با قوانین مغایرت دارد.

دو: احداث جاده‌ی بزرگتر و عریض‌تر: بهترین پیشنهاد. اگر جاده ای احداث شود که به اندازه کافی… چی؟ بودجه نداریم؟ آخی… ناراحت شدم.

سه: عذرخواهی مسئولین: متداول‌ترین، کم خرج‌ترین و باکلاس‌ترین حرکت ممکن. بعد از پایان تعطیلات مسئولین عذرخواهی می کنند و اعلام می کنند که تدابیری اندیشیده‌اند که در دفعات آینده تأثیرگذار‌تر عذرخواهی کنند.

چهار: مسکن‌مهر: به هیچ وجه ربطی ندارد. صرفا خواستم بدانم کی پروژه به اتمام میرسد؟ و اینکه اگر قرار است مانند دلار مردم نگران نباشند که ما بگردیم دنبال خانه.

پنج: فیلتر تلگرام: چون موضوع مهمیست در دوجا ذکر کردم. دیگر نحوه ی تأثیر آن روی بهبود وضعیت جاده‌ها باشد برعهده ولی‌الله سیف.

پایان پیام

کد خبر : 88869 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88869
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عالی…