پایتخت یک سریال ایرانی تمام‌عیار است

بیان و برچسب زدن ضد قومیتی به این سریال دور از انصاف و عدل است. «پایتخت» یک سریال ایرانی تمام‌عیار است.

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: فصل پنجم از سریال «پایتخت» به کارگردانی «سیروس مقدم» در ۱۸ قسمت تهیه و تولید شد. سریال «پایتخت» از ابتدای پخش با حواشی زیادی همراه شد. حواشی‌ای که بیشتر جنبهٔ انتقام داشت تا انتقاد!

دعوت به‌صبر

به‌طور مثال؛ بعد از پخش قسمت‌های از این سریال که دربردارندهٔ ازدواج سارا و نیکا بود، سرصدای خیلی‌ها بلند شد و با زبانی تند و متن‌های انتقادی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. عوامل پایتخت را در مظان اتهام قرار دادند، که شما می‌خواهید ازدواج زودتر از موعد را ترویج و عادی سازی کنید! بلافاصله «محسن تنابنده» منتقدین را به صبر دعوت کرد.

اصولاً چه‌طور می‌شود سریالی را که هنوز به نیمهٔ راه هم نرسیده است تا این حد با آهنگ و غرض و بدون پشتوانهٔ منطقی قضاوت کرد!

کمی جلوتر پای کشور ترکیه هم به سریال باز شد. ظاهراً این بخش از سریال هم به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد! انگار بعضی‌ها «پایتخت» را فقط برای عیب‌جویی و خرده‌گیری تماشا می‌کردند! یعنی آمدن اسم اشخاصی یا گروه‌های مزید بر علت دیدن «پایتخت» بود تا خود سریال و عوامل آن.

این سوء‌ظن که سریال «پایتخت» قصد تبلیغ کشور «ترکیه» و شهر «آدانای» را داشته است، کمی دور از منطق و عقل است. قطعاً «سیروس مقدم»، «محسن تنابنده» و «خشایار الوند» سریال و مخاطب را قربانی تبلیغی مهمل نکرده‌اند. «پایتخت» بعد از ساخت فصل پنجم هنوز هم یکی از سریال‌های محبوب و پرمخاطب تلویزیون است، همین امر نشان دهندهٔ ارزشمند بودن و مغتنم شمردن بیننده از سوی عوامل تولیدکنندهٔ «پایتخت» است.

سریال ایرانی تمام‌عیار

انواع و اقسام تهمت‌ها به کارگزار‌های سریال «پایتخت» زده شد. تهمت‌هایی که حاصل قضاوت‌هایی عجولانه و شتاب‌زده بود و در بسیاری از موارد با غرض‌ورزی و بداندیشی بیان می‌شد. بیان و برچسب زدن ضد قومیتی به این سریال دور از انصاف و عدل است. «پایتخت» یک سریال ایرانی تمام‌عیار است.

فصل پنجم سریال «پایتخت» هم از لحاظ کارگردانی هم از دید محتوا و داستان، اثری فاخر است. اثری که در اوان پخش تمامی اعضای خانواده را دورهم جمع می‌کرد و تماشاگران را تا آخرین لحظه ملازم و همراه خود نگاه می‌داشت.

حتماً سریالی با این داستان پرهزینه و تعدد لوکیشن دارای نقاطه ضعفی هم هست، ولی این نقاط ضعف در اندازه‌ای نبود که از کیفیت سریال بکاهد و موجب ریزش مخاطب شود. سریال «پایتخت» بعد از گذشت پنج فصل همچنان پرقدرت و مخاطب پرور است از این حیث باید به «سیروس مقدم» و تمام عوامل فیلم دست‌مریزاد و خدا قوت گفت.

پایان پیام

کد خبر : 88494 ساعت خبر : 5:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88494
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات