کمی ایمان داشته باشیم

در کتاب کمی ایمان داشته باش، میچ آلبوم به موضوع ایمان پرداخته و مسائلی را مورد نقد قرار داده است، از قبیل: خدا، گذشت، تردید نسبت به وجود خدا، و اهمیت داشتن ایمان در بحران‌های زندگی.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده:  میچ آلبوم را بیشتر با کتاب سه‌شنبه‌ها با موری می‌شناسند، کتابی که مدتی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت و نامش از مرزهای کشورش خارج شد.

در کتاب حاضر ،همان‌طور که از نامش بر می‌آید، میچ آلبوم به موضوع اعتقاد پرداخته و مسائلی را مورد نقد قرار داده است، از قبیل: خدا، گذشت، تردید نسبت به وجود خدا، و اهمیت داشتن ایمان در بحران‌های زندگی.

این کتاب، داستانی است درباره هدف زندگی، درباره از دست دادن ایمان و یافتن مجدد آن، درباره بارقه ایمان به خدا در وجود تمام انسان‌ها با هر نوع و نژادی.

این کتاب زیبا جزو لیست پر فروش‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

داستان کتاب کمی ایمان داشته باش

 داستان با درخواستی عجیب و غیرمعمول آغاز می شود: خاخامی سالخورده اهل شهر محل تولد میچ آلبوم، از او می‌خواهد که وظیفه ارائه سخنرانی مراسم خاکسپاری‌اش را بر عهده بگیرد.

آلبوم که خود را شایسته ی این کار نمی‌داند، تلاش می‌کند تا با زندگی آن مرد بیشتر آشنا شود.

در همین حال، آلبوم با کشیشی اهل دیترویت آشنا می‌شود که در کلیسایی رو به ویرانی برای فقیران و بی خانمان‌ها تبلیغِ دین می کند.

آلبوم با مشاهده دنیاهای متفاوت این دو مرد، درمی‌یابد که آن‌ها چگونه به شکلی مشابه، از ایمان به عنوان عاملی کمک کننده برای ادامه زندگی استفاده می‌کنند.‌

خاخام مسن که در حومه شهر زندگی می کند، ایمان خود را برای مواجهه با مرگ به کار گرفته و کشیش شهرنشین و جوان‌تر، به آن اتکا کرده تا بتواند خود و کلیسایش را از نابودی نجات دهد.

تکه‌هایی از کتاب

 تو من را می‌شناختی. آن شخص را می‌شناختی، اما کسی که دارم تلاش می‌کنم بشوم را نمی‌شناسی… تو، گذشته‌ات نیستی!

ایمان یعنی عمل کردن. تو، چگونگی رفتارهایت هستی نه فقط چگونگی باورهایت.
هیچ چیز مانند چیزهایی که نمی‌گوییم، ذهنمان را به خود مشغول نمی‌کند.
کسی را که اهل ایمان باشد می‌شناسی؟ وقتی او را می‌بینی، فرار می‌کنی؟ اگر این‌طور است، بدان دیگر نیازی به گریز نیست.
چند لحظه‌ای بنشین. یک لیوان آب یخ بنوش. یک بشقاب نان ذرت بخور. شاید متوجه شوی چیز زیبایی هست که می‌توان یاد گرفت و نه تو را می‌گزد و نه ضعیفت می‌کند، فقط ثابت می‌کند در وجود تک‌تک ما جرقه‌ای الهی هست که شاید یک روز بتواند جهان را نجات دهد.
پایان پیام

کد خبر : 88090 ساعت خبر : 9:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88090
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات