گلونی

اجرای دو اثر نمایشی در تئاتر شهر تمدید شد

اجرای دو اثر نمایشی در تئاتر شهر تمدید شد

اجرای دو اثر نمایشی در تئاتر شهر تمدید شد

اجرای دو اثر نمایشی به صحنه رفته در تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر به دلیل استقبال تماشاگران تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش های «نحس» در تالار قشقایی و «دیور» در تالار سایه به دلیل استقبال تماشاگران تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان تئاتر خواهند بود.

اجرای دو اثر نمایشی در تئاتر شهر تمدید شد

نمایش «نحس» به کارگردانی تینو صالحی هر روز ساعت ۱۹ با بازی  مجید رحمتی، یلدا عباسی، نازنین بابایی، نجلا نظریان فرزاد برهمن، سامان میرحسینی، بهار زندی، صادق ملکی، اشکان مختاری، احسان بنی سعید، محمد جعفری، علیرضا میرزا محمد آقا، دریا نصراله، آرمیتا قبادی، آیلی شرفی، کوشا ابراهیمی، شقایق شیخی، علی انیسی، هانیه حافظی، ستاره مبینی در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش «دیور» به کارگردانی آریان رضایی نیز هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سایه به صحنه می رود. در این نمایش فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی به عنوان بازیگر حضور دارند.

تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند. مثل مراسم عروسی در ایران و مراسم رقص‌های مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته‌است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است. تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات، معماری، موسیقی و … در آن استفاده می‌شود کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تیه ((thea تماشاگران یا محله تماشا است.

ر زمان‌های قدیم، تماشاگران در سرازیری تپه‌ها می‌نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب و تشریفات مخصوص در پایین همان تپه یا کناره معبد که محل عبادت بوده، تماشا می‌کردند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل