گلونی

حضور در نمایشگاه کتاب چه قاعده‌‌هایی دارد؟

حضور در نمایشگاه کتاب چه قاعده‌‌هایی دارد؟

حضور در نمایشگاه کتاب چه قاعده‌‌هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی نگار فیض‌آبادی: شاید نمایشگاه کتاب برای خیلی‌ها، محلی برای دورهمی‌های دوستانه و بهانه‌ای برای تفریح باشد. دراین‌باره بهتر است ارزش‌گذاری را کنار بگذاریم و ببینیم چطور می‌شود یک عادت همیشگی را اصلاح کرد. گالری گردی، موزه گردی، گشت‌وگذار در طبیعت و… قاعده‌های خاص خودشان را دارند و اگر طبق قاعده‌ها عمل کنیم، تجربه‌هایمان هم متفاوت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

حضور در نمایشگاه کتاب چه قاعده‌‌هایی دارد؟

– داشتن یک فهرست مشخص از کتاب‌های موردنظرتان کمک می‌کند تا طبق اولویت‌هایتان پیش بروید. هدف مشخص شما، نمی‌گذارد تا تحت تأثیر تبلیغات بعضی از ناشران قرار بگیرید. بنابراین، مجبور نخواهید بود تا کتابی را بخرید که از کیفیتش اطمینان ندارید.

– قبل از رفتن به نمایشگاه، آدرس غرفه‌های ناشران را ثبت کنید تا دچار سردرگمی نشوید. با این کار، در وقتتان هم صرفه‌جویی می‌کنید.

– قبل از رفتن به نمایشگاه، با خودتان ساک پارچه‌ای و یا کوله‌پشتی ببرید تا مجبور نباشید برای هر کتاب، یک کیسه پلاستیکی بگیرید. اگر برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، مشتاق باشید می‌توانید به فروشنده، با چند جمله ساده، توضیح دهید که چرا از گرفتن کیسه پلاستیکی، صرف‌نظر می‌کنید.

– کتاب را به‌عنوان یک کالای فرهنگی می‌شناسیم. اما واقعاً فراتر از یک کالاست. شما می‌توانید با ناشران درباره کتاب‌ها صحبت کنید. گفتگوی شما با آنها، می‌تواند فضای بی‌روح خریدوفروش را تغییر دهد. اگر بخواهم از تجربه خودم برایتان بنویسم باید بگویم وقتی نقدم درباره طراحی جلد کتاب‌ها را با یکی از ناشران مطرح کردم، اطلاعات زیادی درباره شیوه طراحی‌ جلد کتاب‌ها به دست آوردم. اطلاعاتی که شاید از طریق هیچ جستجوی اینترنتی، نمی‌توانستم به دست بیاورم.

– حتماً برنامه‌ریزی زمانی را در نظر بگیرید. اگر زمان را درست تخمین بزنید، نیازی نیست تا دقیقه نود در نمایشگاه بمانید و یا تازه، لحظه آخر خودتان را به غرفه‌ها برسانید. درست مثل شخصی که دیدم و بعد از پایان کار نمایشگاه، اصرار داشت وارد سالن شود و هیچ توجهی هم به تذکر مأموران سالن نداشت. غافل از اینکه بی‌نظمی‌های تک‌تک ما می‌تواند یک بی‌نظمی غیرقابل‌تحمل را شکل دهد. پس ساعتتان را به‌ وقتِ نظم، میزان کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل