گلونی

قرار سبز هفته دوم اردیبهشت ۱۳۹۷

با حضور سفیران انجمن‌ها و سمن‌های محیط زیستی سراسر کشور در هفته دوم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته زمین پاک همچنان برنامه‌های مختلف پاک‌سازی و آموزش همگانی حفاظت از محیط‌ زیست در شهرهای میهن‌مان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم:

پاکسازی کوه در لاهیجان

مسیر گمل- شرم لنگه با برنامه ریزی انجمن بومبانان گیلان بوسیله گروه کوهنوردی فراز و کانون سندرم دان و خانه ورزش لاهیجان پاکسازی شد.

آموزش حفظ محیط زیست در شوشتر

به منظور فرهنگ‌ سازی و آشنایی کودکان با مفاهیم محیط زیستی به همت انجمن هواداران کارون زلال شوشتر در مدرسه پسرانه سما برنامه‌های متنوعی چون مسابقه نقاشی، انشا و کاشت چند اصله درخت در حیاط مدرسه را اجرا کردند.

جمع‌آوری درهای پلاستیکی برای ویلچر سواران آبدانان

به منظور پاکسازی محیط زیست و انجام کار نیک خرید ویلچر برای معلولان، طرح جمع آوری درهای دوریز پلاستیکی در دبیرستان اطهران آبدانان استان ایلام به همت انجمن بانوان طبیعت دوست این شهر انجام شد.

پاکسازان طبیعت فارس در جشنواره گلاب‌گیری

صد و پنجاه و نهمین برنامه تشکل پاکسازان طبیعت فارس به بازدید از جشنواره گلابگیری میمند وپاکسازی جنگل دشت موک فیروزآباد اختصاص داشت. این تشکل به ذکر مسایل زیست محیطی این منطقه پرداختند. درختان کهنسال منطقه به وسیله گردشگران آسیب‌های جدی دیده است و فعالیت کارخانه سیمان فیروز اباد در مجاورت جنگل دشت موک وضعیت پوشش گیاهی این منطقه را در معرض رسوبات ناشی از آلاینده های کارخانه سیمان قرار داده و به آنها اسیب رسانده است.

برگزاری تور دوچرخه سواری همراه با پاکسازی کیاسر گیلان

به مناسبت هفته زمین پاک؛ پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاسر استان گیلان شاهد تور دوچرخه سواری و پاکسازی این منطقه بوسیله پیشگامان محیط زیست و انجمن رفتگران طبیعت این شهر بود.

پاکسازی محیط زیست اقلید فارس انجام شد

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک؛ بخشی از حاشیه جاده ییلاقی اقلید-یاسوج را پااکسازی کرد و بیش از یک تن زباله جمع‌آوری شده به محل دفن زباله این شهر منتقل شد. همچنین مناطق شکار ممنوع، بصیران ، قدمگاه سده، آبشار تنگ براق، چشمه بالنگان حاجی اباد، چهل شهیدان، دژ کرد، تنگ غوردون، امامزاده اسماعیل با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و اداره آموزش و پرورش و سایر تشکلهای مردم نهاد پاکسازی شد.

پاکسازی وکاشت درخت در شهرستان چالوس

سازمان سیما منظر، فضای سبز شهرداری کرج با مشارکت انجمن‌های؛ سفیران طبیعت، همراز با زمین، درختکاران و آوای زمین پاک در سیرا چال شاخه کوهستانی باغ ملی گیاه شناسی ایران پاکسازی و کاشت درخت را در این منطقه انجام دادند.

همایش محیط زیستی در اقلید فارس

به منظور استفاده بهینه از آب و کاهش آسیب‌های زیست محیطی ؛ همایشی آموزشی با موضوعات ” استفاده بهینه از آب “و “فواید تفکیک زباله از مبدا ” به مناسبت هفته زمین پاک در شهرستان اقلید استان فارس به همت انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس با حضور مسئولان و دانشگاهیان و دانش آموزان برگزار شد. گروه سرود و نمایش دبستان دکتر شریعتی در ادامه همایش به اجرای برنامه پرداختند.

پاکسازی روستای ولیان کرج از زباله

طبیعت و اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ روستای ولیان کرج در استان البرز پاکسازی شد.

فرهنگسازی دانش‌آموزان سبزواری

دانش آموزان دبستان غفوری سبزوار در استان خراسان رضوی با همکاری انجمن سرزمین بادغوث در روز زمین پاک با هدف آگاه سازی مردم از مضرات مواد پلاستیکی پوسترهایی باهمین مضمون را درنقاط پر ترددشهر در دست گرفتند و همزمان نیزتعدادی کیسه تجزیه‌پذیر بین مردم تقسیم کردند.

تالاب بین‌المللی کمجان شیراز و کارگاه آموزشی

با گرامیداشت هفته زمین پاک، برنامه مشارکتی تشکلهای محیط زیستی استان فارس همراه با کارگاه آموزشی، پاکسازی و پیاده روی در حاشیه تالاب بین المللی کمجان برگزار شد.

یاسوج و نهالستان جدید

تشکل نهضت سبز زاگرس در شهر یاسوج با همکاری سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با کاشت بذرهای بلوط، بنه و زبان گنجشک به ایجاد نهالستان اقدام کردند.

جمع‌آوری درهای پلاستیکی بطری‌ها بوسیله دانش آموزان لاهیجانی

با هدف حفاظت از محیط زیست و بازیافت تفکیک و جمع آوری درهای پلاستیکی دورریزبطری ها توسط دانش آموزان مدرسه سبز سما لاهیجان در استان گیلان انجام شد.

پاکسازی نهر اعظم شیراز با شعار نه به پلاستیک

پاکسازی حاشیه رودخانه نهر اعظم در روز جهانی زمین پاک با شعار نه به پلاستیک توسط کانون جوانان نگاه فردا انجام شد.

دهلرانی‌ها و پاکسازی ورودی شهرشان

پاکسازی ورودی شهردهلران به مناسبت روز زمین پاک با حضور محیط بانان و با همت انجمن مرزنشینان سبز انجام شد.

برگزاری مسابقه نقاشی در بندر ریگ بوشهر

انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت شعبه بندر ریگ استان بوشهر درهفته زمین پاک مسابقه نقاشی با موضوع طبیعت و پاکسازی برگزار کردند .

آموزش در مدرسه جامع محیط زیستی شیراز

بوسیله کارگروه آموزشی تشکل پاکسازان طبیعت فارس آموزش مدارس جامع محیط زیستی (جم) در دبستان معارف ۲ همراه با اردوی نیم روزه و اهدای دفترچه های زیست محیطی به دانش آموزان و نیز آموزش چهره به چهره به اولیای انها انجام شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل