گلونی

هرآنچه در پانزدهمین جشن بازیگر گذشت+تصاویر

پانزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر در تالار وحدت با اجرای سروش طاهری و اجرای قطعاتی موسیقی و یادی از درگذشتگان بازیگری و حوزه تئاتر در یک‌سال اخیر، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم که غیبت اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر و نیز برخی دیگر از اعضای هیات‌مدیره خانه تئاتر به چشم می‌آمد، با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، از چند هنرمند تقدیر شد که نخستین آن‌ها  محمدعلی کشاورز بود اما با وجود اعلام قبلی نه‌ خود این بازیگر در مراسم حضور داشت نه نماینده‌ای از سوی او برای تقدیر شرکت کرده بود.

نصرت‌الله وحدت دیگر هنرمندی بود که توسط عظیمی تقدیر شد. این هنرمند که به گفته خودش چندان قادر به سخن گفتن نبود، از حاضران تشکر کرد که برای دیدن وی و همکاران دیگرش آمده‌اند و گفت: آرزویم این است که باز هم گرفتار دوربین فیلمبرداری شوم و بازی کنم و همچنین به صحنه تئاتر بروم و خاک صحنه تئاتر را بخورم.

هنرمند دیگری که تقدیر شد، بهزاد فراهانی دبیر جشن بازیگر بود که پس از دریافت هدیه خود یادی از یک فیلم ساخته‌شده توسط نصرت‌الله ‌وحدت کرد.

شهلا ریاحی و پری امیرحمزه هم دو هنرمند دیگری بودند که در فهرست تقدیرشدگان بودند ولی به دلیل شرایط جسمی هیچ کدام در مراسم حضور نداشتند.
در ادامه یک قطعه نمایشی توسط داود داداشی و غلام بابوته و نیز رقص آذری توسط گروه “سرمستان” اجراء شد.

سپس در بخش تقدیر از هنرمندان قدیمی، از کبری ملکی از کردستان با حضور ایرج راد تجلیل شد.

این هنرمند متنی کوتاه را با زبان کردی درباره اصالت و خاستگاه و بازیگر بودن خود قرائت کرد.

سیدمحمد رییس‌زاده ضیابری از گیلان دیگر هنرمندی بود که توسط اسماعیل خلج تقدیر شد.

در ادامه فهیمه رحیم‌نیا توسط پرویز پورحسینی تقدیر شد که این بازیگر ابتدا بیان کرد، خود را لایق این تقدیر نمی‌داند مخصوصا این‌که بهزاد فراهانی هم تقدیر شده و ممکن است عده‌ای این را پارتی‌بازی بدانند.

محمد مطیع بازیگر قدیمی که در حال حاضر در ایران نیست، آخرین هنرمندی بود که مورد تجلیل قرار گرفت و در یک ارتباط تلفنی زنده و در حالی که ‌متاثر شده بود، آرزو کرد که در ایران بود و ابراز لطف حاضران را پاسخ می‌داد.

در بخشی دیگر، عباس عظیمی با بیان این‌که موسسه هنرمندان پیشکسوت بیش از ۷۰۰ هنرمند بالای ۶۰ سال را تحت پوشش دارد، از سهراب سلیمی دبیر جشن‌های خانه تئاتر به عنوان نماینده خانه تئاتر تقدیر کرد.

پایان‌بخش مراسم، اهدای جایزه به برگزیدگان بازیگری این مراسم بود که ابتدا محمد شاکری بازیگر خردسال نمایش الیورتوئیست به عنوان استعداد آینده تقدیر شد.

در ادامه، جایزه بازیگری زن بدون هیچ ترتیبی به الهام شعبانی (نمایش قند خون)٬ آوا شریفی ( در انتظار آدولف) و گلچهره سجادیه (سونات پاییزی) تعلق گرفت که سجادیه در مراسم حضور نداشت.

جوایز بازیگری مرد هم به فرزین محدث (شب دشنه‌های بلند)٬ بهنام شرفی (آبی مایل به صورتی) و رضا بهبودی (ماجرای مترانپاژ) اهداء شد که از بین آن‌ها شرفی و بهبودی در مراسم نبودند.

محدث که کمتر از ۴۰ روز پیش مادرش را از دست داده، در حالی که متاثر بود جایزه‌اش را به روح مادرش تقدیم کرد.

جایزه ویژه بازیگری پانزدهمین جشن بازیگر هم توسط شهرام کرمی به هوتن شکیبا بازیگر الیورتوئیست تقدیم شد که او هم در مراسم نبود و جایزه‌اش را اشکان خیل‌نژاد تحویل گرفت.

بهزاد فراهانی در این بخش که شهرام کرمی روی صحنه بود، گفت: ما امسال اسپانسر نداشتیم و وقتی نزد آقای کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی رفتیم‌ خیلی شجاعانه پذیرفت و جوایز جشن را تقبل کرد.

پایان پیام

عکاس: امیررضا هرمزی

خروج از نسخه موبایل