آلبوم دایره‌ بی‌پایان رونمایی می‌شود

آلبوم دایره‌ بی‌پایان رونمایی می‌شود

آلبوم «دایره‌ بی‌پایان» با شعر و صدای شمس لنگرودی و موسیقی محمد فرمانیان رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست رونمایی از آلبوم «دایره‌ بی‌پایان» در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ با حضور شمس لنگرودی، بهمن کاظمی، محمد فرمانیان، حمید پاکیزه و نوید نوروزی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

حضور علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.

آلبوم چندآهنگه (به انگلیسی: Extended play) (کوته‌نوشت: EP – ئی‌پی) معمولاً مینی آلبومی از قطعات موسیقی است که شامل چهار تا هفت قطعه موسیقی می‌شود که جمعاً چیزی بین ۲۵ تا ۸۰ دقیقه زمان دارند و معمولاً محتوی نسخه‌های مختلف یا ریمیکس‌هایی از یک یا چند آهنگ به خصوص هستند و به صورت رسمی در دو حالت CD یا دیجیتالی به فروش میرسند. تاریخچهٔ استفاده از این اصطلاح، به زمانی بر می‌گردد که موسیقی روی صفحات گرامافون عرضه می‌شد. این اصطلاح برای صفحات گرامافونی به کار می‌رفت که دارای بیش از یک آهنگ بودند، اما تعداد آهنگ‌های آن‌ها به حدی نمی‌رسید که بتوان به آن‌ها نام «آلبوم» کامل داد.

آلبوم دایره‌ بی‌پایان رونمایی می‌شود

امروزه با توجه به عرضهٔ موسیقی روی لوح فشرده، مرز بین یک آلبوم چندآهنگه و یک آلبوم پرآهنگ در واقع مرزی ساختگی است، و با توجه به مسائل تجاری تعیین می‌شود. (سودی که در قالب فروش آلبوم‌های پرآهنگ عاید یک هنرمند می‌شود، بیش از سود آلبوم چندآهنگه است.

ک آلبوم استودیویی (به انگلیسی: studio album)، مجموعه‌ای از ترانه‌هایی است که به وسیلهٔ یک هنرمند استودیویی در استودیو تهیه شده باشد.

این نوع آلبوم، معمولاً شامل اجراهای زنده یا بازترکیب‌ها نیستند، و اگر باشند آن ترانه‌ها قسمت عمدهٔ آلبوم را تشکیل نمی‌دهند و معمولاً با واژهٔ ترانهٔ اضافی شناخته می‌شوند. به‌خاطر ماهیت بسیار آماده‌شدهٔ این آلبوم‌ها، می‌توانند شامل جزئیات حرفه‌ای و تکنیک‌های تولیدی و زینت‌های خاصی مانند segue (بدون توقف از یک ترانه، ملودی یا صحنه به دیگر ترانه، ملودی یا صحنه ادامه‌دادن)، افکت‌های صدایی و همکاری‌های ارکستری باشند که در یک ترانهٔ زنده، اجرای آن‌ها دشوار است.

پایان پیام

کد خبر : 91122 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91122
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات