باز هم خرم‌آباد را آب برد

باز هم خرم‌آباد را آب برد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، باران بهاری امروز در خرم‌آباد باز هم سبب بسته شدن راه‌ها و جاری شدن آب در خیابان‌ها شد.

موضوعی که بارهاست از طریق رسانه‌های مختلف مطرح شده ولی هنوز اقدامی در جهت بهبود شرایط انجام نداده‌اند.

زیرگذرهای خرم‌آباد تقریبا پس از بارش هر باران بی‌استفاده می‌شوند. اگر قرار بر استفاده فقط در فصل‌ تابستان بوده پس چرا این همه هزینه صرف کرده‌اند؟

همان سال اول که زیرگذرهای خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیدند با اولین بارش باران دچار آبگرفتگی شدند. اگر پیش از ساخت مشکلات را نسنجیده بودند و تدبیری چاره‌اش نکردند، کاری ندارم ولی پس از آن چه؟

یعنی مسئولین فکر می‌کنند خرم‌آباد دیگر باران نمی‌آید؟ هربار باید مدیریت بحران قضیه را فیصله دهد؟

یک بار وضعیت زیرگذرهای شهر را معلوم کنند. حتی اگر به تخریب کامل و بازسازی نیاز است بالاخره باید انجام شود تا این‌که هربار با بارش باران وضعیت رفت‌و‌آمد مردم مختل شود.

بعد از هر بارش باران فیلم‌ها و عکس‌هایی است که از این شهر دست به دست می‌شود به امید این‌که اقدامی انجام دهند.

فیلم‌های که هر بار از آب گرفتگی خرم‌آباد منتشر می‌شود چنان واضح است که نیاز به هیچ توضیحی ندارد. تکرار این اتفاق به صورت پیاپی واقعا هیچ توجیهی ندارد.

یک سازه ضعیف که مشکلی بر مشکلات شهر اضافه کند، نبودنش از بودنش بهتر است.

اگر زیرگذر را ساخته‌ایم که مشکل ترافیک و تردد حل شود که با هر باران مشکلات دو چندان می‌شود.

از شهردار محترم خرم‌آباد انتظار می‌رود با این مشکل جدی‌تر از همیشه برخورد کند و شهر را از این سیل‌های متوالی نجات دهد.

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. بیش از ۷۱٫۱٪ وزن یک انسان از آب تشکیل شده‌است و نیز بیش از ۶۸٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست.

پایان پیام

کد خبر : 91154 ساعت خبر : 6:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

لطفا مطالب تکراری ننویسید! تکرار بیش از حد خبر آبگرفتگی ! در خیابانها و محلات شهر زیبای خرم آباد باعث کاسته شدن از حساسیت مسئولین و تصمیم گیران شهر می شود. آنها دیگر به اخبار آبگرفتگی و مشاهده آن دیگر عادت کرده اند ، مردم هم به آبگرفتگی و عدم توجه مسئولین عادت کرده اند. دیگر آبگرفتگی برای شهر خرم آباد یک خبر نیست ، یک روال دایمی است !!!آبگرفتگی نباشد مردم تعجب می کنند. اگر میخواهید خبری چاپ کنید ،در باره تصمیم مسئولین برای علاج آبگرفتگی در شهر خرم آباد بنویسید. البته اگر خبری باشد! ما که چشم مان آب نمیخورد.