با حیوان‌کشی می‌خواهید با قاچاق مبارزه کنید؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی:

آب از آب تکان نمی‌خورد

وقتی خبر کشته شدن ۹۰ اسب در مناطق مرزی اشنویه را خواندم، باورم نشد. متن خبر اما ثابت کرد که تعجب بیشتری در انتظار من است. تعجب و البته افسوس، ازاین‌جهت که «صورت‌مسئله را پاک کردن»، برای مسئولان تبدیل به راه‌حل رایجی شده تا نشان دهند که می‌شود صورت‌مسئله را پاک کرد و ادعا کرد که آب از آب تکان نمی‌خورد. درست مثل وقتی‌که خواستند با قاچاق مبارزه کنند، به‌جایش رفته‌اند اسب‌ها را کشته‌اند.

کاری کردیم کارستان

شهرداری «نالوس» با توجیه مبارزه با قاچاق، تیر خلاص را به سمت ۹۰ اسب، نشانه گرفت و احتمالاً بعد از دفن اسب‌های بی‌گناه، بالای سر اسب‌ها ایستاده‌اند و با خودشان گفته‌اند «عجب! کاری کردیم، کارستان. با این اقدام به‌موقع، ریشه قاچاق را خشکاندیم».

خون را با خون شستند

احادیث و روایات زیادی در دین اسلام داریم که انسان را حتا از گذاشتن بار اضافی بر حیوانات، نهی کرده است. با این حساب نمی‌دانم شهرداری نالوس، بر اساس کدام رسم مسلمانی، تصمیم گرفته مراسم حیوان کُشی راه بیندازد؟ حتماً اگر چند سال دیگر این خبر به چشممان بخورد، با خودمان می‌گوییم مگر می‌شود کسانی به بهانه مبارزه با قاچاق، دستشان به خون حیوانات آلوده شده باشد؟ تو انگار کُن که کسی بخواهد خون را با خون بشوید. راه دور نرویم. همین روزها هم که این خبر به دستمان رسیده، یقین داریم که این کار، چهره زشتی را از ایران به نمایش می‌گذارد.

با حیوان کُشی، مشکلات تبدیل به شکلات نمی‌شوند

رونق قاچاق، کولبری و مشکلات دیگر این سرزمین، ریشه‌هایی دارند که اگر مدیریت اصولی وجود نداشته باشد، حل کردنشان، محال است. بعید می‌دانم مشکلات مناطق مرزی کشور، از طریق شلیک گلوله به اسب‌ها، تبدیل به شکلات شوند. حیوان کُشیِ این روزها، نه به‌عنوان یک ‌راه حل، بلکه نمایش تمام‌عیاری است از خشونت.

پایان پیام

کد خبر : 90976 ساعت خبر : 0:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90976
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات