برای ال‌ کلاسیکو آماده باشیم

ال‌ کلاسیکو یک جادوی بدون حقه است. آیا برای دیدن بازی آماده‌اید؟

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: تلفظ اسپانیایی: el klasiko نامی است که برای مسابقه بین دو رقیب قدیمی، تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا به کار برده می‌شود.

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی آمریکای جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال‌ کلاسیکو، به وجود آمد.

دو باشگاه موفق و محبوب که یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال در سطح باشگاهی را برگزار می‌کنند و همه ساله میلیونها هوادار از سرتاسر دنیا شاهد آن هستند.

تمام دربی‌های مهم و جذاب دنیای فوتبال لزوماً دربی همشهریان نیست. بعضی از آنها ریشه در سیاست و مذهب و حتی درگیری‌های نسل‌های گذشته دارد.

ال‌ کلاسیکو هم از این درگیری‌ها که به آن خواهیم پرداخت مستثنی نیست. یکی از دلایل اختلاف بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، مربوط به مناطقی است که هر یک از این دو تیم در آنها واقع شده‌اند، که دو منطقه با هم منازعاتی در گذشته داشته‌اند.

جنگ ال‌ کلاسیکو از کی شروع شد؟

رئالی‌ها در منطقه کاستیا حضور دارند و تیم رقیب در منطقه کاتالونیا. در واقع رقابت این دو تیم فوتبالی، تا حد زیادی از اختلافات سیاسی بین کاستیایی‌ها و کاتالان‌ها ناشی می‌شود.

در زمان حکومت ژنرال فرانکو بیشتر مذاهب و شهرها به جز منطقه کاستیا تضعیف شد و به همین مردم کاتالونیا تنها راه مقابله با او را پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند.

دقیقا پر گل‌ترین ال‌ کلاسیکو هم که با نتیجه ۱۱ بر ۱ به سود رئال به پایان رسید به دلیل پیغام تهدید آمیز ژنرال فرانکو برای بازیکنان بارسا بود که باعث شکست آنها شد.

البته امروزه رقابت بین دو تیم عمدتاً به بازی‌های رو در رو معطوف شده‌ است و کمتر می‌توان از آن دشمنی‌های گذشته ردی پیدا کرد.

از دوران پرتنش بین سا‌ل‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ غافل نشویم که بازیکنان بزرگی چون فیگو،ساویلا،اتوئو و رونالدوی برزیلی که در هر دو تیم سابقه بازی کردن دارند به تیم رقیب منتقل شدند.

خشم هواداران بارسا از پیوستن فیگو به رئال (که در آن سال‌ها تیم رئال به یکی از رویایی‌ترین تیم‌های تاریخ مادرید تبدیل شد) در حالی که قول ماندن در نیوکمپ داده بود را می‌توان یکی بزرگترین انتقال‌های فوتبالی نامید که سر و صدایی زیادی برپا کرد و هر بار که فیگو با کهکشانی‌ها به نیوکمپ برمی‌گشت هواداران سختگیر کاتالونیا از او به هر شکلی که می‌توانستند انتقام می‌گرفتند.

چرا که معتقد بودند فیگو به خاطر پول تیم را رها کرده و البته فیگو بعدها مصاحبه‌ای انجام داد و رفتار بد مسئولان را عامل جدایی خواند و یا انتقال ساموئل‌اتوئو از سانتیاگوبرنابئو که به دلیل حضور همزمان رائول و رونالدو در فاز هجومی کهکشانی‌ها، پرز تصمیم گرفت او را به فروش برساند و او هم راهی نیوکمپ شد.

رکوردهای بی‌نظیر در ال کلاسیکو

بعد از حضور اتوئو در نیوکمپ با هدایت فرانک‌رایکارد و در کنار بازیکنانی چون رونالینیهو، دکو، مسی، ژاوی،پویول که سرآغاز تیکی‌تاکای بارسلونا بود خوش بدرخشد و باعث حسرت سران رئال شود.

دو تیم فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در چارچوب بازی های برگشت لالیگا باید در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم بروند. بدون شک حضور مسی در یک سمت و رونالدو در سوی دیگر می‌تواند یک شب پر هیجان را برای هواداران رقم بزند.

بهترین بازیکنان فوتبال در سال‌های اخیر با ثبت رکوردهای بی‌نظیر و دور انتظار، رود روی هم قرار می‌گیرند.

بارسایی‌ها که موفق شدن در آخرین روزهای حضور دن‌آندرس در نیوکمپ دوگانه اسپانیا را کسب کنند تا هم بدرقه خوبی از او داشته باشند و هم بتواند شب تلخ ورزشگاه المپیکو را فراموش کند.

مسی هم که به دنبال کسب کفش طلای اروپا است مطمئنن تلاش می‌کند تا ضمن افزایش گل‌های خود، نام خود را نیز در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو حفظ کند.

ال‌ کلاسیکو می‌تواند شمایلی متفاوت نسبت به گذشته داشته باشد. حالا که رونالدو به لطف درخشش ناواس در مقابل بایرن‌مونیخ، آماده حضور در کیف اکراین می‌شود میتواند امیدوار باشد در صورت هت‌تریک قهرمانی با رئال‌مادرید، توپ‌طلا را مجدد از آن خود کند.

بدون شک تمام تفکرات زیدان و شاگردانش بعد از ال‌ کلاسیکو که بیشتر جنبه حیثیتی خواهد داشت معطوف دیدار فینال برابر لیورپول است. یک بازی دیدنی و پرهیجان آماده برگزاری است.

مهم نیست بازیکنان رئال تونل قهرمانی را برای بارسایی به راه بیندازند یا نه! مسئله این است که هیچ وقت تعارفی در طول بازی وجود نخواهد داشت و ۲۲ بازیکن پرانگیزه برای هدفهای که در ذهن دارند وارد نیو‌کمپ می‌شوند.

بارسایی‌ها م‌یخواهند با دبل کردن رئال در این فصل شیرینی قهرمانی را برای هواداران خود بیشتر کنند و رئالی‌ها که حالا رویایی هت‌تریک اروپا را در سر دارد، برای جبران شکست دور رفت به میدان می‌آید. در ال‌ کلاسیکو همه چیز واقعی است.

ال‌ کلاسیکو یک جادوی بدون حقه است. آیا برای دیدن بازی آماده‌اید؟!

پایان پیام

کد خبر : 90735 ساعت خبر : 1:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90735
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات