به جشنواره موسیقی نواحی نرفتم چون عروسی بیشتر می‌صرفد

در هر عروسی شبی ۴ میلیون پول دستمان می‌آید. ول کنم بروم جشنواره؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ندا رادمهر خبرنگار حوزه موسیقی با انتشار یک فایل صوتی در صفحه‌اش نوشته است: «گفتم یه زنگی بزنم به گروه‌های حاضر در جشنواره موسیقی نواحی کرمان ببینم چه خبره و چه برنامه هایی دارند. اول از همه زنگ زدم به سرپرست گروه ائل سون اصغر راشدی از تبریز که ایشون این حر‌ف‌ها رو زدن.»

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

خب تا اینجا که خبر خوبی است. ارج نهادن به موسیقی نواحی و زنده نگه داشتن آن چیزی است که همواره از طرف رسانه‌ها تبلیغ می‌شود.

اما واکنش اصغر راشدی سرپرست گروه ائل سون از تبریز به این خبر، درست مثل یک سیلی است به ما هنر دوستان خواب‌رفته.

گروه موسیقی ائل سون

ایشان سرپرستی گروهی را بر عهده دارد که چهار دوره متوالی مقام اول را در آذربایجان شرقی داشته است.

اصغر راشدی به خبرنگار می‌گوید که تمام مدت جشنواره در عروسی‌ها برنامه دارد و صرف نمی‌کند این شب‌های چند میلیونی را رها کند و به جشنواره بیاید.

اصلا کاری به قضاوت‌های شخصی و فلسفه‌بافی‌هایی که چه بر سر هنر آمده و این‌ها ندارم. واقعیت این است هنرمند هم هزینه زندگی دارد.

در فراخوان این جشنواره آمده: «کمک هزینه‌ی مربوط به ایاب و ذهاب بین / برون شهری، بر اساس نرخ رسمی کرایه اتوبوس یا قطار، پرداخت می‌شود و نیز اقامت و پذیرایی و ایاب و ذهاب درون شهری راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره، به عهده ستاد جشنواره است.»

یعنی حتی برای رفت و آمد هم یک بلیت هواپیما تهیه نمی‌شود.

وقتی از هنرمندان کشور آن‌طو که درخور و شایسته است تجلیل نمی‌شود نتیجه‌اش این است که آن‌ها برای امرار معاش مجبور می‌شوند به شغل‌های دیگر روی بیاورند یا به هنرنمایی در مجالس شادی و عروسی‌ها.

هنرمندان در کشور ما اگر به لحاظ مالی مرفه نباشند و یا شغل دیگری نداشته باشند قادر به ادامه زندگی نخواهند بود.

اتفاقا پیشکسوتان موسیقی سنتی کسانی هستند که از جوانی با همین حرفه مشغول بوده‌اند و حالا در سنین میانسالی به حمایت نیاز دارند.

اگر در جشنواره امتیازی برای هنرمندان قائل می‌شدند که باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها شود، بدون شک جشنواره‌ای پربار تر و با خروجی‌های بهتری برگزار می‌شد.

پایان پیام

کد خبر : 90115 ساعت خبر : 5:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90115
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات