تعریف تازه جوانی رسید

به حرف هورمون‌ها گوش ندین وقتی معاون وزیر می‌گه جوان هستین بگین چشم! می‌تونین با این حس جوانی القایی مشکلاتی مثل تورم و مسکن و شاخص‌های دردسرساز اقتصادی رو دور بزنین.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سن جوانی در کشور بین ۱۵ تا ۲۹ سال در نظر گرفته شده است، گفت: «بکارگیری این رده سنی باعث شده تا هم با وزارت آموزش و پرورش و هم با وزارت کار دچار مشکلاتی شویم، چرا که جوانان ۱۵ ساله به لحاظ قانونی در انجام امور اداری و حتی مراجعه به بانک‌ها با محدودیت روبرو هستند اما با تغییر حداقل این سن به ۱۸ سال این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور، به نظر می‌رسد سقف جوانی نیز باید به ۳۵ سال افزایش یابد.»

دکمه برگشت به جوانی

خبر خوب اینکه با این تغییرات شما روی کاغذ قراره بیشتر احساس جوانی کنین یعنی اگر یک جوان ۳۵ ساله هستین و شرایط برای ازدواجتون فراهم نیست اما امیدتون به وام ازدواجتونه؛ هنوز هم می‌تونین برای گرفتن وام ازدواج صبر کنین؛ شما از جوان ۲۹ ساله تبدیل به جوان ۳۵ ساله شدین و یعنی برای هر نوع دوندگی حداقل ۶ سال فرصت دارین.

شما جوان هستید

به حرف هورمون‌ها گوش ندین وقتی معاون وزیر می‌گه جوان هستین بگین چشم! می‌تونین با این حس جوانی القایی مشکلاتی مثل تورم و مسکن و شاخص‌های دردسرساز اقتصادی رو دور بزنین؛ کافیه هر روز صبح به خودتون تلقین کنین آدم باید دلش جوان باشه و سن یه عدده.

به‌نظر می‌رسه برای حل مشکلات جوان‌ها می‌شه این شعاع این دایره سنی رو وسیع‌تر کرد اونقدری که شامل نسل‌های قبلی هم بشه و بعد با خیال راحت ادعا کرد که همه جوان‌ها بیمه هستن و از مزایای بازنشستگی استفاده می‌کنن.

اگر این وسط‌ها چشمتون به جوان‌های روغن نباتی دهه بیست و سی افتاد؛ نترسین این تدابیر قراره به نفع همه باشه.

جوان قدیم یا جدید

خبر بد اینکه از فردا با هر کسی که روبرو می‌شیم و ادعای جوانی می‌کنه باید ثابت کنه که جوان قدیمه یا جوان جدید و همون گرفتاری که سر عقب‌و جلو آوردن ساعت‌ها با بعضی‌ها داریم رو باید دوباره تجربه کنیم. البته اینکه با تغییر تعاریف بشه دل جوان‌ها رو خوش کرد اتفاق بزرگیه که نمی‌شه از کنارش ساده گذشت؛ خدا رو شکر که این‌بار ساماندهی امور جوانان رو گردن دهه شصتی‌ها و شکاف جمعیتی‌شون ننداختن!

پایان پیام

کد خبر : 89480 ساعت خبر : 7:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89480
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات