حسین فرجی خواننده ترانه بارو بارو درگذشت

استاد حسین فرجی هنرمند شهیر موسیقی لرستان در ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی متولد ۱۳۲۹ در خرم‌آباد بود و از کودکی، ترانه‌های لری را زمزمه می‌کرد تا اینکه به تهران رفت.

عزت‌الله «حسین» فرجی در سال ۱۳۴۶ بود که نخستین ترانه خود را با عنوان «شو سال» منتشر و پس از آن اثر «شیپورچی» را روانه بازار کرد.

ترانه بارو بارو را با صدای حسین فرجی دانلود کنید

او به مدت ۱۱ سال با صدای دلنشین خود در مراکز فرهنگی لاله‌زار تهران به اجرای برنامه موسیقی پرداخت تا اینکه با اثر «دایه دایه» که بعدها توسط زنده‌یاد استاد رضا سقایی، زنده یاد حشمت الله رشیدی و استاد محمد میرزاوندی نیز بازخوانی شد، به شهرت رسید.

بارو بارو

سیدفرید قاسمی، در دانشنامک خرم آباد درباره وی نوشته است:

فرجی، حسین (عزت الله): خواننده، متولد ۱۳۲۹، کارمند کشتیرانی و برق، خواننده بی‌سیم خُرم آباد و رادیو تهران، اجراهای رادیویی و تلویزیونی و صحنه‌ای در داخل و خارج کشور دارد، با ترانه «شو سالم که رسس جومکه مشکیته درار» اشتهار بیشتری پیدا کرد، صدای او را در صفحه‌های «آه سرد»، «قطار» و نوار کاست و لوح‌های «گل شادی»، «ستاره»، «هی نار» و «سنگ خارا» می‌توان شنید.

استاد حسین فرجی در شامگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت ۹۷ درگذشت.

پایان پیام

کد خبر : 92091 ساعت خبر : 11:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باتشکر وتقدیر از محبت آن دسته از هموطنانی که رسالت نشر فرهنگ غنی این خطه از خاک کشور عزیزنان را داشته و دارند و آرزوی سلامتی و شادکامی و توفیق روز افزون برای ایشان .
درود بر جای جای استان زرخیز لرستان اعم ازخرم آباد-بروجرد-درود-ازنا-الیگودرز-سلسله-دلفان و …