خاطرات مدرسه‌ یک دهه هفتادی

آرزو درزی در بی‌قانون از خاطرات مدرسه یک دهه هفتادی گفته؛ وقتی کسی از من می‌پرسد که چه چیزی باعث شد توی آن دبیرستان کذایی ثبت نام کنم، یاد پلاکاردی می‌افتم که سر در مدرسه زده بودند و قبولی‌های آن سال را با خط نستعلیق رویش نوشته‌بودند. ۹۰ درصدشان دانشگاه تهران قبول شده بودند.

پایگاه خبری گَلوَنی؛ آرزو درزی در بی‌قانون نوشت: وقتی کسی از من می‌پرسد که چه چیزی باعث شد توی آن دبیرستان کذایی ثبت نام کنم، یاد پلاکاردی می‌افتم که سر در مدرسه زده بودند و قبولی‌های آن سال را با خط نستعلیق رویش نوشته‌بودند. ۹۰ درصدشان دانشگاه تهران قبول شده بودند. حتی بیشتر قبولی‌های سال قبل هم که پشت پارچه‌ پلاکارد نوشته شده بود و با وزش باد بخشی از آن نمایان می‌شد، دانشگاه تهران بودند.

یک پذیرایی مفصل

با دیدن آن پلاکارد فورا قانع شدیم که این مدرسه بی‌نظیر است و همه دانش‌آموزان را شکوفا می‌کند. آن موقع نمی‌دانستیم منظورشان از «دانشگاه تهران» هر دانشگاهی است که در محدوده‌ جغرافیایی استان تهران واقع شده باشد. اعم از آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و علمی‌کاربردی و پیام نور. یادم می‌آید پای‌مان را که توی دفتر مدرسه گذاشتیم، با چای و تنقلات از ما پذیرایی شد؛ و این یک قلپ چای و یک گاز از پشمک کاکائویی که از شدت ماندگی مثل سنگ شده بود، اولین و آخرین چیزی بود که تا پایان سال‌های تحصیلم در آنجا، بابتش پولی پرداخت نکردیم.

سنجش تحصیلی مداوم

مدیر و معاون مدرسه به شدت تاکید داشتند که آزمون ورودی مدرسه‌ ما بسیار دشوار است و هرکسی نمی‌تواند در آن قبول شود؛ بنابراین باید حسابی خودم را آماده کنم، بعد هم خانم مدیر رو به پدر و مادرم کرد و با یک چشمک ریز گفت: «اما اگه دختر گلمون یکم هم بی‌دقتی کرد و قبول نشد، ما یه جوری باهم کنار میاییم بالاخره» و این هم اولین و آخرین باری بود که تا پایان سال‌های تحصیلم در آنجا، «دختر گل» خطاب می‌شدم.

فاکتورهایی برای همیاری

آن روز ما قانع شدیم که دلیل کوچک بودن ساختمان مدرسه، توانایی کنترل و رسیدگی هرچه بیشتر به ما نوگلان باغ علم است، تعداد کم سرویس بهداشتی هم به‌خاطر این است که سعه‌ صدر و کنترل نفس را یاد بگیریم و دلیل این شهریه‌ بالا هم این است که یک ترکیب رویایی از بهترین دبیران و مشاوران کشور قرار است در این مدرسه‌‌ ۲۰۰ متری حضور بهم برسانند و ما را شکوفا کنند.

چندتا مورد دیگر هم بود که ریزش را توی فاکتور نشان‌مان دادند و شامل مواردی مثل هزینه‌ سخت بودن آزمون ورودی، آب و برق و گاز مصرفی و استهلاک ساختمان، برخورد صمیمانه‌ کادر اجرایی و پلاکارد نویسی آخرسال بود که تازه در مورد آخر به نفع ما عمل کرده و از هر دو روی پلاکاردها استفاده می‌کردند تا اسراف نشود.

شادی بعد از گل

از آنجایی که ما آدم‌های زود اقناعی بودیم، قانع شدیم و در آن مدرسه ثبت نام کردیم. خیلی مطمئن نیستم اما فکر می‌کنم که موقع خروج ما، مدیر و معاون مدرسه، چک شهریه را به هم نشان می‌دادند و پشت سر ما حرکاتی شبیه شادی پس از گل از خود به نمایش می‌گذاشتند.
پایان پیام

کد خبر : 89616 ساعت خبر : 4:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89616
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات