خرم‌آباد تا ابد غرق می‌شود؟

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: خرم‌آباد برای چندمین بار در طول سال ۹۷ در آب غرق شد. مردم خرم‌آباد عادت کرده‌اند که وقتی باران می‌بارد تا زانو در آب فرو بروند. ماشین‌هایشان در زیرگذرهای خرم‌آباد خاموش می‌شود و منتظر کمک مردم و آتش‌نشانی می‌مانند.

سال‌های نه چندان دور وقتی که ساختن زیرگذر تازه در خرم‌آباد مطرح شده بود، بسیاری از روزنامه‌نگاران و کارشناسان و حتی مردم محلی هشدار دادند که خرم‌آباد شهری است که در دره واقع شده است و باران‌های سیل‌آسا دارد و شهری مناسب برای زیر گذر نیست.

اما مسئولان بی‌توجه به حرف کارشناسان و مردم زیرگذرهایی در خرم‌آباد ساختند. زیرگذرهایی که حالا با بارش هر باران بهاره و پاییزه غرق در آب می‌شوند.

مرگ در خیابان‌های خرم‌آباد

زیرگذرها روی دست مردم و مسئولین مانده‌اند و واقعاً نمی‌دانند باید به آنها چه بکنند. ساده‌ترین راه و عملی‌ترین راه این است که هنگام بارش باران زیرگذرها را ببندند یعنی صورت مسئله را پاک کنند و منتظر آفتاب بماند.

مردم خرم‌آباد در دهه‌های گذشته فکر نمی‌کردند بارش باران در خرم‌آباد باعث مرگ کسی در درون شهر بشود. اما در در آبان ۱۳۹۵ گذشته اتفاق افتاد و یک دختر دانشجوی ایلامی در آبگرفتگی خیابان‌های خرم‌آباد جان سپرد.

آبگرفتگی خیابان‌های خرم‌آباد یکی از بزرگترین مشکلات این شهر است و تا این مسئله در بهار و پاییز حل نشود نمی‌توان انتظار داشت خرم‌آباد تبدیل به مقصد گردشگری شود.

شاید هنوز هم بشود با استمداد از کارشناسان و خبرگان شهرسازی مشکل زیرگذرهای خرم‌آباد را حل کرد، اما باید مسئولین حوصله این کار را داشته باشند. نه اینکه هربار با بارش باران زیرگذرها را ببندند و خیال خود را راحت کنند.

آیا خرم‌آباد در دهه آینده همچنان مشکل آبگرفتگی خواهد داشت؟

آیا مسئولان زیرگذرها را مناسب‌سازی می‌کنند؟ آیا باز هم در خرم‌آباد زیرگذر ساخته خواهد شد؟ آیا این اشتباه مهلک تکرار خواهد شد؟ امیدواریم که این اتفاق‌ها دیگر در خرم آباد نیفتد و وقتی که باران بهاری می‌آید عکاسان و خبرنگاران از زیبایی شهر گزارش تهیه کنند. نه اینکه مجبور باشند ماشین‌های مانده در آب و آدم‌های مانده در آب و کانکس‌های مانده در آب و پیاده‌روهای غرق در آب را عکاسی کنند و حوادث مربوط به باران خرم‌آباد را گزارش کنند.

پایان پیام

کد خبر : 89788 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89788
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات