سیری در موزه هنرهای ملی ایران

سیری در موزه هنرهای ملی ایران

این موزه در سال ۱۳۶۹ به شماره ثبت ۱۷۳۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

موزه هنرهای ملی ایران در سال ۱۳۰۹ شمسی با تلاش و کوشش استاد حسین طاهرزاده بهزاد – نقاش و طراح نقشه قالی- به عنوان موزه دایر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ساختمان موزه از بناهای دوران قاجار است و در حقیقت حوض‌خانه کاخ نگارستان بوده است. اگر به این موزه رفتید با آثار فاخری از مینیاتور، تذهیب، میناکاری، قلمزنی، سفالگری، معرق، قالیبافی، نگارگری و منبت مواجه خواهید شد که بسیار چشم‌نوازاند.

این موزه در سال ۱۳۶۹ به شماره ثبت ۱۷۳۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ به نشانی میدان بهارستان، روبه‌روی ایستگاه مترو، خیابان کمال‌الملک، داخل وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مراجعه فرمایند.

سیری در موزه هنرهای ملی ایران

گزارش تصویری علی ساکی از موزه هنرهای ملی ایران را ببنید:

موزه (به فرانسویmusée)، فارسی دری: موزیم (به انگلیسیmuseum) یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثارباستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود. ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است.

شورای بین‌المللی موزه ها که زیر نظر یونسکو فعالیت می‌کند در بند سه و چهار اساسنامه خود موزه را این‌گونه تعریف کرده‌است:

«موزه مؤسسه‌ای‌ست دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، پژوهش در آثار و شواهد به‌جای‌مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آن‌ها به منظور بررسی و بهره معنوی است.»

پایان پیام

کد خبر : 89703 ساعت خبر : 12:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات