شعر شایان مصلح تفنن است

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: می‌گویند درون هر فردی یک شاعر، یک موسیقی‌دان و یک نقاش وجود دارد. به عبارتی هر فردی نیاز به نگاه هنرمندانه در برخی از لحظات زندگی‌اش نیز دارد. که اگر چنین نباشد هیچ انسانی نمی‌تواند مدت زیادی عمر کند و زنده بماند. چه برسد به آنکه بخواهد زندگی کند. به همین دلیل است که اهل فن به همگان توصیه می‌کنند تا در کنار کار و تخصص اصلی‌شان در زندگی، یک هنر را به صورت تفننی دنبال کنند.

حتی اگر رشته اصلی فعالیت فردی، شاخه‌ای از هنر است، بهتر است به شاخه هنری دیگری فکر کند و زمان صرف کند. از همین نگاه است که امروز خبر از نمایشگاه عکاسی چهره معروفی می‌خوانیم و فردا صدای آلبوم چهره‌ای دیگر به گوشمان می‌خورد.

شایان مصلح را شاید بتوان تازه‌ترین نمونه از همین چهره‌هایی دانست که علاوه بر تخصص اصلی‌اش، یعنی فوتبال با حضور در جلسات شعر تلاش کرده تا هنر را هم تجربه کند و زندگی‌اش را خالی از علاقه هنری‌اش نگذارد. او نه اولین نفر بود و نه آخرین نفر از این چهره‌های شناخته شده است. اتفاقاً باید او را تحسین کرد که زمانش را به جای گذراندن در جای دیگری، در شعر سپری کرده است که به قول استاد خرناس رادیو در سال ۸۰ «شاعری بهتر که خاطر را مکدر داشتن».

شایان مصلح فوتبالست است

البته شاید باشند افرادی که سرودن شعر را بهتر از این چهره‌ها می‌دانند، یا نگاه زیباتری به جهان از زاویه دوربینشان دارند، یا از صدای بهتری برای آواز برخوردارند، ولی به علت آنکه نه از این شهرت برخوردارند و نه توانایی مالی مناسب برای تبلیغات، نامشان برای کسی آشنا نیست.

با تمام این حرف‌ها، نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که شایان مصلح فوتبالست است و نه شاعر. او نیز همچون افراد دیگر تنها با یک فعالیت شناخته می‌شود. همان قدیم هم که علم به میزان امروزی گسترده نبود و هر دانشمندی را عالم به همه علوم از نجوم و ریاضی و شیمی تا ادبیات و فلسفه می‌دانستند، هر یک به تخصصی شهره بودند. یکی منجم بود و دیگری ریاضیدان. یک در فلسفه، صاحب تفکر بود و دیگری به ادبیات، احاطه داشت. و حتی با نگاه دقیق‌تر، یکی غزلسراست و دیگری متبحر در مثنوی.

مخلص کلام آنکه باید میان «تخصص» و «تفنن» تفاوت قائل شد. شایان مصلح، حداقل تا امروز، یک فوتبالیست است و یادتان باشد شعر امروزش را در همان تفنن، باور داشته باشید.

پایان پیام

کد خبر : 89819 ساعت خبر : 4:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89819
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات