ظرفیت‌های استفاده نشده در گردشگری ایران

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: امروزه با بالا رفتن سطح کیفی زندگی مردم در سراسر دنیا، صنعت گردشگری نسبت به گذشته رونق قابل توجه و چشمگیری داشته. طوری که سفر کردن از الزامات زندگی قشرهای مختلف جامعه شده است. هرکس به فراخور علایق و شرایط اقتصادی‌اش.

همان‌گونه که هرساله بسیاری از ایرانی‌ها به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، مردم کشورهای دیگر هم علاقه زیادی به دیدن دنیا دارند.

اگر بستر مناسب برای ورود گردشگران خارجی فراهم شود کشور ما یکی از مناطق دیدنی پر طرفدار در دنیا خواهد بود.

همان‌طور که آمار نشان می‌دهد تا همین جا هم که خیلی برنامه‌ریزی خاصی برای جذب گردشگران خارجی صورت نمی‌گیرد ولی باز هرساله درصد قابل توجهی از گردشگران غیر ایرانی هستند.

رشد جذب گردشگر خارجی

آن‌گونه که طبق گفته معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در سال گذشته شاهد رشد ۴.۳ درصدی جذب گردشگران خارجی بوده‌ایم.

ایران طبیعت چهار فصل دارد، جنگل‌ها و دشت‌های زیبا، کویرهای بکر، حیات وحش و تاریخ غنی آن همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران، باستان‌شناسان و تاریخ‌دانان بوده است.

اولین و مهم‌ترین نتیجه رشد صنعت گردشگری، رونق اقتصادی آن منطقه است.

این روزها علیرغم تلاش سازمان میراث برای حفظ بسیاری از بناها و محله‌های قدیمی، بسیاری از آن‌ها به بهانه بافت فرسوده و عدم امنیت تخریب می‌شوند.

بناهایی که هرکدام قدمتی چندین و چند ساله دارند و اگر از آن‌ها تنها با هدف توریستی استفاده شود بدون شک مورد توجه قرار خواهند گرفت.

در کنار اداره میراث فرهنگی، سایر ارگان‌ها نظیر شهرداری باید با دغدغه حفظ پیشینه و کمک به صنعت گردشگری به فعالیت بپردازند.

تهیه هتل‌ها و رستوران‌های ساخته شده در قالب‌ بناهای سنتی باقی مانده می‌تواند به جذب گردشگران کمک کند.

تعامل فرهنگی با کشورهایی که هدف خوبی برای روانه کردن گردشگران هستند هم نباید فراموش کنیم.

به امید روزی که از ظرفیت‌های این کشور در حد شایستگی‌اش استفاده شود.

پایان پیام

کد خبر : 90861 ساعت خبر : 7:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90861
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات