قهرمانی دختران به خودشان مربوط است

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: تیم ملی فوتسال دختران ایران برای سال دوم شکست سختی به ژاپن تحمیل کرد و قهرمان آسیا شد. قهرمانی هر تیمی در چنین مسابقاتی بسیار مهم است و جای تقدیر دارد ولی شرایط این تیم کاملا غیر عادی بود.

تیمی که با بیشترین مشکل ممکن راهی این بازی‌ها شد، اما بهترین نتیجه ممکن را کسب کرد. این دختران به جای ماندن و ناامیدی، راه استقامت و موفقیت را برگزیدند. قدرت این تیم نه در امکانات و آمادگی پیش از مسابقات بود و نه در پشتیبانی مالی و روحی. این تیم چند سال است که بدون چشمداشت، فقط برای به اثبات رساندن قدرت و توانایی دختران ایران پرچم را بلند کرده‌اند و هرروز در قله بالاتری به اهتزاز درمی‌آورند.

این دختران مشکلاتی زیادی داشتند. از معمولی‌ترین امکانات برخوردار نبودند. حتی در مقاطعی هزینه‌ها را از جیب خود دادند. بی‌مهری‌ها و غرض‌ورزی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

این روزها دختران ایران مسئولیت‌های سنگین‌تری را نسبت به گذشته به دوش می‌کشند و در همه عرصه‌ها شاهدیم که دوشادوش مردان بلکه بالاتر از آنها مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا می کنند. اکنون این تیم هم به نوعی جور ناکامی‌های چندین‌ساله فوتبال مردان را می‌کشد و در آسیا یکه‌تازی می‌کند.

یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ورزش بانوان این است که فعالیتشان نمود بیرونی ندارد. در این مسابقات هم آنچه همه را آزار داد پخش نشدن بازی‌های این تیم از صداوسیما بود. در صورتی که تیم ایران با حجاب کامل در مسابقات حاضر می‌شود و تیم‌های رقیب هم با لباس ورزشی که خارج از خطوط قرمز نیست، بازی می‌کنند. امیدواریم که با کمی نرمش و رایزنی‌هایی، در آینده‌ای نزدیک بتوانیم افتخارآفرینی بانوان این سرزمین را از طریق تلویزیون شاهد باشیم.

درخواست از فدراسیون پنج‌ستاره

ردیف کردن این مشکلات در این زمان که ساعات شادی و شوق برای این قهرمانی است فقط یک دلیل دارد. مدیران فدراسیون فوتبال هرچه می‌خواهد با این تیم و جام این مسابقات عکس بگیرند و لبخندهای معروف خود را بزنند. اما درخواست داریم بلکه عاجزانه استدعا داریم که این قهرمانی را به تلاش‌های شبانه‌روزی خود و برنامه‌ریزی‌های آن فدراسیون پنج‌ستاره مربوط نکنند.

این قهرمانی فقط و فقط از راه تلاش بی‌وقفه این دختران و کادر فنی کاربلدشان به دست آمده است. فقط تنها کاری که باید فدراسیون بکند این است که کمتر چوب لای چرخ دختران فوتسالیست ایرانی بگذارد.

پایان پیام

کد خبر : 91527 ساعت خبر : 8:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91527
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات