نمایشگاه کتاب از سلفی تا فست‌فود

نمایشگاه کتاب از سلفی تا فست‌فود

نمایشگاه کتاب برای خیلی‌ها یه‌جای خوب برای دورهمیه. با همبرگرهای مغرپخت و سیب‌زمینی‌هایی که مردم براش سرودست می‌شکونن و غرفه‌هایی برای سلفی گرفتن با آدم‌های مشهور.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: نمایشگاه کتاب تهران در مصلی افتتاح شد. این خبر بین خبرهای راست و دروغی که دست‌به‌دست می‌چرخن؛ ارزش مکث‌کردن و فکر کردن رو داره. فکر کردن به‌اینکه واقعن از جون خودمون و فرهنگمون چی‌می‌خوایم؟ فکر کردن به اینکه چرا برای کتابخونی همیشه دیر می‌رسیم؟ چرا تو وقت‌های تلف شده و ثانیه‌های مرده برای کتاب‌به‌دست گرفتن دل‌دل می‌کنیم

نمایشگاه کتاب از سلفی تا فست‌فود

بازار سیاه؛ فروش بن‌های کتاب هنورز داغه. بعضی از اپلیکیشن‌ها رو که نگاه می‌کنیم به دانشجویانی برخورد می‌کنیم که بن‌ها رو می‌فروشن. البته اگر ایده‌آل‌گرا باشیم؛ اول از خودمون باید بپرسیم اگر دانشجو کارش به کتاب نیفته که دیگه هدفش از تحصیل چیه. اما بهمون یاد دادن ایده‌آل‌گرا نباشیم و به این فکر کنیم خوب لابد اگر هم این آدم کتاب بخره یه‌گوشه‌ای پرتش می‌کنه و تا آخر عمر سراغش نمی‌ره و بعد هم به شماره تماس زنگ می‌زنیم و پول رو کارت‌به‌کارت می‌کنیم و بُن کتاب بالاخره بعد از دوساعت به‌دستمون می‌رسه.

دورهمی در صف فست‌فود

از بازار سیاه فروش بن کتاب که بگذریم؛ نمایشگاه کتاب برای خیلی‌ها یه‌جای خوب برای دورهمیه. با همبرگرهای مغرپخت و سیب‌زمینی‌هایی که مردم براش سرودست می‌شکونن و غرفه‌هایی برای سلفی گرفتن با آدم‌های مشهور نه خریدن کتاب‌هاشون. نمایشگاه کتاب برای بعضی‌ها مثل یه شعار تبلیغاتی بزرگه از همون شعارها که کسی حواسش نیست بعدها بهش عمل می‌شه یا نه. از اون شعارها که تو لحظه باید داده بشه و مهم نیس که به سرنوشت مختوم شعارها و اداها دچار بشه.

بهانه همیشگی قیمت‌ها

نمایشگاه کتاب؛ می‌تونه یه راه همیشه تازه برای تعامل نویسنده‌ها و مردم باشه. قیمت‌های پشت جلد برای اونهایی که تو ذهنشون دائم حساب‌وکتاب می‌کنن که به‌جای یه‌جلد کتاب می‌شه یه قهوه خورد و سلفی گرفت و لایک درو کرد؛ انگار تیر آخره. نباید بهمون بربخوره اما این بازی قیمت‌ها رو خودمون راه‌انداختیم که خودمون رو تبرئه کنیم از نخوندن کتاب خوب.

سبک زندگی‌ات را تغییر بده

این ده روز رو می‌شه روی یه زندگی با بازده بالا تمرکز کرد.

تغییر لایف‌استایل و سبک زندگی همیشه سخته؛ اما تو هر سبک زندگی باید کتاب‌خوندن جایی داشته باشه وگرنه سیمرغ «نگاه تازه به زندگی» از دید منتقدین رو هیچوقت تو زندگی نمی‌گیریم.

نمایشگاه کتاب قراره یه تمرین برای مسابقه فردای زندگی‌مون باشه؛ مسابقه بزرگ آگاهی.

پایان پیام

کد خبر : 90552 ساعت خبر : 4:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90552
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات