نمایش هیئت منصفه روی صحنه می‌رود

نمایش هیئت منصفه به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ به روی صحنه‌ی سالن پرستویی در تماشاخانه گندم می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیرمحمد مهاجری نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی در یادداشتی که برای گلونی نوشته است گفت: بعد از یکسال دوری از فعالیت‌های هنری امسال با کار هیئت منصفه برگشتم و دلیل دوری از بخش هنری مسایل کاملا شخصی بود.

هیئت منصفه داستانی را روایت می‌کند که از مسایل روز جامعه هست و مردم همگی با آن درگیر هستند. آن هم قضاوت و دروغ است!

هیئت منصفه خودش فردی را قضاوت می‌کند که بی‌گناه است و بازهم مردم هیئت منصفه هستند. این که ما بتوانیم جامعه را به سمت کمک‌رسانی به جای قضاوت ببریم خیلی راه سختی است ولی به هرحال به عنوان فردی که در عرصه هنر فعالیت می‌کند وظیفه خود می‌دانم که بتوانم پیامی را برسانم.

ما چندماهی را به بسترسازی پرداختیم و حالا وقت نمایش دادن خودمان است. امیدوارم بعد از اتفاقات اخیر بتوان به مردم خدمتی کرد. کار ما نه سیاسی هست و نه جناحی، تاتر هیئت منصفه یک تاتر کاملا مردمی و اجتماعی هست.

تئاتر شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاکنان می‌پردازد. به جز سبک معیار گفتار دراماتیک، تئاتر گونه‌های دیگری نیز دارد مانند اپرا، باله، کابوکی، تعزیه، خیمه شب بازی و پانتومیم.

پایان پیام

کد خبر : 90962 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90962
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات