وقتی اسم ناصر چشم آذر را سرچ می‌کنیم

اگر آهنگسازی ناصر چشم آذر نبود، هرگز موسیقی «هامون»، «خواهران غریب»، «باران عشق» و… خلق نمی‌شدند.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: نمی‌دانم رسم ما ایرانی‌هاست یا باید رد این عادت را در سرشت انسان بگیریم. اینکه تا وقتی سرمایه‌ای داریم، متوجه اش نیستیم. افراد را به وقت حضورشان نمی‌بینیم و اگر نباشند، تازه جای خالی‌شان به چشممان می‌آید. بعد ما می‌مانیم و جای خالی کسی که هرگز پر نمی‌شود.

وقتی رفتند، اسمشان را سرچ می‌کنیم

آتش این عادتمان، دامان فرهنگ، هنر و ادبیات کشور را هم گرفته است. وقتی چهره‌های شاخص و پیشکسوت این سرزمین، نفس می‌کشند ما حواسمان نیست و زمانی که رخت رفتن می‌پوشند، تازه یادمان می‌افتد که برویم اسمشان را در گوگل، سرچ کنیم.

نماند اما ماندگار شد

با کوچ چشم آذر، حالا خیلی‌ها به سراغ جستجوی عبارت «ناصر چشم آذر کیست» می‌روند. انگار عادت کرده‌ایم که با تأخیر برسیم. همین‌الان هم بی‌شک، اشخاصی هستند که کنج خانه‌هایشان هستند و کنار مردمان مبتلا به فراموشی زندگی می‌کنند. این فراموشی اما با رفتن هنرمندان، جایش را به یادآوری می‌دهد. بعد از آن می‌شود که تمام شبکه‌های اجتماعی، پر می‌شود از نام کسی که نماند اما ماندگار شد.

گرفتار افراط‌وتفریط هستیم

هر جا تفریطی هست، باید به وجود افراط‌گری‌ها هم شک کرد. درست مثل وقتی‌که به افراد کم‌تجربه و کم هنر، آنقدر توجه می‌کنیم که یادمان می‌رود هوای هنرمندان اصیل را داشته باشیم. اگر دنبال چاره نباشیم، همچنان گرفتار همین افراط‌وتفریط خواهیم ماند. تا جایی که شاید نسل جدید، هیچ‌کدام از بزرگان کشور را نشناسند و به‌جایش تا می‌توانند برای آنان که «نباید»، بیش‌ازحد ارزش و وقت بگذارند.

پیکر ناصر چشم‌آذر یکشنبه تشییع می‌شود

اگر آهنگسازی ناصر چشم آذر نبود، هرگز موسیقی «هامون»، «خواهران غریب»، «باران عشق» و… خلق نمی‌شدند. به گزارش ایسنا، «مراسم تشییع پیکر ناصر چشم‌آذر، آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌کننده پیشکسوت، ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) از مقابل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و پیکر او احتمالاً در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد».

پایان پیام

کد خبر : 90844 ساعت خبر : 7:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات