پشت پرده‌ی قطع شدن تلگرام

پشت پرده‌ی قطع شدن تلگرام

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: پاول دوروف در توئیتی اعلام کرد دلایل اصلی قطعی تلگرام یک حمله بزرگ DDoS و داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام است.

اما آیا این تمام ماجراست؟

آیا تلگرام با آن دیتا سنتر و سرورهای قدرتمند خود به این راحتی از کار باز می‌ماند و سرورهایش داغ می‌کنند؟

کاملاً مشخص است که در پس پرده اتفاقی دیگر رخ داده است و مدیران این پیام‌رسان به دلایلی نامشخص، از بازگو کردن علت اصلی قطعی تلگرام، سر باز می‌زنند.

پشت پرده‌ی قطع شدن تلگرام

شنیده ها حاکی از آن است که جوان ایرانی‌الاصلی به نام محسن،

حدود ساعت ۹ شب گذشته (هشتم اردیبهشت) در یکی از محله‌های تهران به مادربزرگ خود، کار کردن با تلگرام را آموزش داد.

خبرهای تایید نشده‌ای به دست ما رسیده است که مشخص می‌کند مادربزرگ مذکور، پس از یادگیری فعالیت در تلگرام، به طور هم‌زمان، با خواهرش چت می‌کرد، اکانت خواهرشوهرش را هک می‌کرد، در پی‌وی عروس دومش پشت عروس اولش غیبت می‌کرد، در پی‌وی عروس اولش پشت عروس دومش غیبت می‌کرد و در پی‌ویِ عروس سومش از عروس اول و دومش تعریف می‌کرد تا عروس سومش را بچزاند.

پس تمام ۱۴۶۹ قطعه عکس به جا مانده از شوهرش را درون تمام ۱۳۴ گروهی که عضو بود فرستاد و گفت: ببینید خدابیامرز چه هیکلی داشت و تمام اعضا هم همه‌ی عکس‌ها را دانلود کردند که ببینند خدابیامرز چه هیکلی داشت.

مادربزرگ فوق‌الذکر که حرفه‌ای شده بود، تنها با ده ثانیه ایز تایپینگ متنی شامل ۱۳۵۷۴۳ پاراگراف می‌نوشت و برای تک‌تک مخاطبین خود ارسال می‌کرد.

گفتنی است حدود ساعت ۲ بامداد تمامی سرورهای تلگرام به دلیل ناتوانی در پردازش اطلاعات از کار افتادند و حتا یکی از آن‌ها اقدام به فحاشی کرد.

نکته‌ی جالب این‌جاست که سرور مذکور، دشنام‌هایی به زبان فارسی داده است.

در همین مورد، یکی از مدیران تلگرام به خبرگزاری‌ها گفت: به دلیل آن که اکثر کاربران تلگرام را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند، سرورهای این پیام‌رسان، یکی فحش‌های فارسی را خوب بلدند، یکی جملات عاشقانه‌ی فارسی را.

سرورهای تلگرام روزی ده مرتبه به خود آقای پاول دوروف پیام می‌دهند و می‌گویند: «الان چی تنته عشقم؟»

پایان پیام

کد خبر : 90320 ساعت خبر : 7:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات