چرا محسن چاوشی کنسرت نمی‌دهد

چرا محسن چاوشی کنسرت نمی‌دهد

شاید هیچ خواننده مطرحی مانند چاوشی پیدا نشود که با گذشت ۱۵ سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد.

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: مرداد ماه سال ۵۸ بود که پسری در خرمشهر به دنیا آمد. کودکیش را در بحبوحه ی جنگ در خرمشهر و کرمانشاه و مشهد گذراند. بعد از اخذ مدرک حسابداری شروع به فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌ی موسیقی کرد.

آقای خاص موسیقی ایران آلبوم نفرین را در سال ۱۳۸۲ روانه بازار کرد و تا امروز که ۱۵ سال از آغاز فعالیتش گذشته ۸ آلبوم موسیقی رسمی و ۴ آلبوم موسیقی غیر رسمی در کارنامه‌اش دارد.

چرا محسن چاوشی کنسرت نمی‌دهد

محسن چاوشی درباره‌ی آلبوم سنتوری که می‌توان این آلبوم را نقطه عطفی در حرفه او دانست می گوید: «چاره‌ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق‌هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم ودیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم ازاین طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد.»

بعد از پخش فیلم سنتوری که همکاری مشترک این خواننده با داریوش مهرجویی بود خواننده‌ای با کلاس و سواد موسیقی بالا به جامعه موسیقی معرفی شد.

شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت ۱۵ سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد.

همین امر باعث شده عده‌ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد.

برگزاری کنسرت

در اردیبهشت ۱۳۹۴، چاوشی در مصاحبه‌ای دربارهٔ عدم برگزاری کنسرت گفت: «در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت‌ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.»

اگر اهل موسیقی باشید قطعا محسن چاوشی را یکی از خواننده‌های باثبات و با سواد در موسیقی می‌دانید، چرا که تا به امروزنشان داده در همه آثار خود وسواس خاصی به خرج می‌دهد و برای طرفدارانش ارزش قائل است.

در این آشفته بازار موسیقی که هرکس به خودش اجازه می‌دهد وارد این عرصه شود و با شعرهایی که هیچ معنا و مفهومی ندارد طرفدارهایی برای خود پیدا می‌کند وجود افرادی مثل محسن چاوشی را می‌توان مرحمی بر روی زخم موسیقی ایران دانست.

چرا محسن چاوشی کنسرت نمی‌دهد

این خواننده ۳۹ ساله که خیلی کم در بین مردم و خبرنگاران حضور پیدا می‌کند، در حال آماده‌سازی اخرین البوم خود به نام «ابراهیم» است.

به گفته محسن چاوشی برای هر قطعه این آلبوم تقریبا ۳ ماه وقت گذاشته شده است.

شاعر تمام آثار این البوم «حسین صفا» است.

حسین صفا به جرات یکی از باثبات‌ترین افرادی است که در تمام این سال‌ها در کنار محسن چاوشی بوده است و همکاری‌های زیادی در آثار این خواننده داشته است.

قطار، بید بی‌مجنون، پاروی بی‌قایق، شاه مقصود و… از جمله همکاری‌های حسین صفا با محسن چاوشی است.

کلیک کنید و آخرین آثار محسن چاوشی را دانلود کنید

پایان پیام

کد خبر : 90283 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90283
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من مصاحبه تونو جاهای دیگه هم خوندم اقای چاووشی یه خورده با خودتون‌درگیرید . نبودن‌کنسرت یا مخاطب خوب ( نمی خواهید که‌همه اهنگساز و‌خواننده باشن، سلیقه ها هم‌متفاوته و‌روحیات) که‌دلیل بر کنسرت ندادن نمیشه یه مقدار هم خاکی باشید و‌ با مردم بجوشید. سوالی همیشه مطرحه منم شک‌دارم امیدوارم ناراحت نشید ولی مقصری باشه خودتونید می گن صداتون با دستگاههای الکترونیکیه که خوبه و‌ واسه همینه که کنسرت نمیدید شاید درست نباشد ولی مردم منم هم حق دارم شک کنم یا باور کنم . نمیخواد کنسرت بذارید یک بار در یک‌برنامه زنده یا ضبط شده بخونید ببینیم واقعیت داره یا نه؟ این کارو که می تونید بکنید. یک بار تو‌مراسم ختم تو‌مسجد بودم یه نفر مداحی می کرد و قران میخوند صداش خیلی زیبا بود بسیار بسیار زیبا ناگهان بلندگو‌ قطع شد صداش تبدیل به یک صدای معمولی شد واقعا شوکه شدم.

محسن چاووشی واسه من چه کنسرت بده چه نده اسطورست، دشمنای داش محسن از این ناراحتن که درامد فروش یک البوم چاووشی از کل کنسرت های یک ساله خیلی از خواننده ها بیشتره،

خسته نباشید
همچین آقای ساکی توی استوریش گذاشت فکر کردم حرف جدیدی دارید. اینارو که همه میدونن