چگونه نگران خروج ترامپ از برجام نباشیم

پایگاه خبری گلونی، میلاد صفرخوانی: دونالد ترامپ برجام را بی اساس دانست و دکمه‌ی بای‌بای آمریکا را از برجام زد. یعنی بالاخره کار خودش را کرد.

در ابتدا جو کانال‌های تلگرامی کمی متشنج شد، اما پس از صحبت‌های رئیس جمهور ایران مبنی بر عدم نگرانی مردم، جو بیشتر متشنج شد. با توجه به سخنان پیشین ایشان درباره‌ی عدم نگرانی برای نرخ دلار و همچنین فیلترینگ تلگرام، حال با هربار گفتن جمله‌ی «مردم نگران نباشند» مردم اتفاقا بسیار نگران می‌شوند.

سرانجام خروج امریکا از برجام چیست؟

یک. با توجه به سخنان ریاست محترم جمهوری، رونق اقتصادی مثل قبل روند رو به رشد خواهد داشت. اینجا سؤالی که پیش می‌آید تعریف ایشان از عبارت «رونق اقتصادی» است. یا تعریف‌ متفاوتی دارند که با وضع کنونی هم‌خوانی دارد. یا تعریف مشترکی با مردم دارند که خب پس احتمالا ایشان در کشور دیگری زندگی می‌کنند و از وضع موجود بازار و اقتصاد خبر ندارند.

دو. در ادامه دکتر روحانی افزودند که با مشورت شش کشور مطرح دنیا از دید خودشان، تصمیمی درباره‌ی این اقدام اتخاذ کرده و به نحوی دیس بک می‌دهند. باشد که این مشاوره‌های بین‌المللی راهساز و راه‌گشا بوده و کما‌فی‌السابق در راستای رفاه مردم ایران قدم بردارند. نشود مثل مشاوره‌های داخلی که مثلا مشورت می‌کنند که دلار گران است پول نیست حال چه کنیم؟

سه. بیشترین احتمال وقوع برای همین فضیه سوم است. بگذارید با یک مثال توضیح دهم. رئیس جمهور مخالف فیلترینگ است و دم به دقیقه توئیت و اینستای خود را مزین به عکس‌های اعتراضی می‌کند، اما هنوز تلگرام فیلتر است. حال همین حالت را بست دهیم به موضوع برجام. ایشان هرچقد هم که بگوید نگران نباشید و تصمیماتی گرفته خواهد شد و… فرقی نمی‌کند. تصمیم اصلی جای دیگر است و باید منتظر بود تا ببینیم چه می‌شود.

چهار. باید ببینیم قیمت ارز و دلار و طلا در روزهای آینده چگونه می‌شود؟ آیا گران می‌شود یا طلای جهانگیری هم به بازار می‌‌آید.

پایان پیام

کد خبر : 91079 ساعت خبر : 0:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91079
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات