کتاب یا کباب؟ مسئله این است

تا وقتی کباب هست چه کسی دنبال کتاب می‌رود؟

پایگاه خبری گلونی، میلاد صفرخانی: همانطور که مستحضرید، دوازده اردیبهشت همانند هرسال نمایشگاه تغذیه برگزار می‌شود که در کنار آن کتاب‌هایی نیز فروخته می‌شود.

اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته این است که برخی انتشاراتی‌ها اعلام کرده‌اند که در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند. البته که آنچنان تفاوتی در تعداد مراجعین نمی‌کند چون کلا کسی برای خرید کتاب به نمایشگاه کتاب نمی‌رود و خب این موضوع در کشور ما چیز عجیبی نیست. مثل دانشجویی که برای همه کار به دانشگاه می‌رود بجز کسب دانش.

باری، وقتی از آن انتشاراتی‌های «نوموخوایم بیام» علت را جویا شدیم، جواب دادند: «دلار گران است و کاغذ گران‌تر، هرکس کتاب می‌خواهد برود از کتابخانه‌ی محله‌اش کتاب بخرد».

یکی نیست بگوید آخر مرد مؤمن، مگر گوجه است که در یک سری محلات خاص اطراف نارمک قیمتش با جاهای دیگر تفاوت داشته باشد؟

اصلا مگر طرف مجنون است که مغازه‌ای را با این قیمت‌ها اجاره کند بعد کتاب بفروشد؟ تا وقتی کباب هست چه کسی دنبال کتاب می‌رود؟ این همه انسان مشهور‌ و موفق در کشور وجود دارد. از خواننده گرفته تا بازیگر و مربی فوتبال. همه‌ی آنها تا به جایی می‌رسند فرت فرت رستوران باز می‌کنند. حتی خود نوادگان جناب فردوسی نیز ساندویچی دارند و به احترام جد خود آن را «فری بهداشتی و پاک» نامیده اند. کتاب دیگر چه صیغه‌ایست؟

ایرانی جماعت باید یک دستش ساندویچ باشد و با دست دیگر در صفحات مجازی فحش ردوبدل کند و یا در اماکن تاریخی مراقب کلیدهایش باشد که در اثر خراشیدگی خراب نشوند. والا…

پایان پیام

کد خبر : 90077 ساعت خبر : 12:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90077
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات