کلپچ، تخم‌مرغ، پیوندتان مبارک

پایگاه خبری گلونی، میلاد صفرخانی: در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت‌های زیادی بوده‌ایم. اما بعضی از آن‌ها مقداری بیشتر نمایان بوده‌اند. مثل همین کله‌پاچه‌های صد و ده تومانی.

کلپچ، اعیانی‌تر از همیشه

از دیرباز کله‌پاچه جزو غذاهای مورد علاقه‌ی ایرانیان بوده است. در سال‌های اخیر اما بدلیل مدیریت صحیح مسئولین، قیمت این خوشمزه مقداری افزایش داشته است. البته این افزایش باز به حدی نبود که مردم توان خرید نداشته باشند. که نشان‌دهنده‌ی آن است که افزایش قیمت عبث بوده و هیچ کاری در جهت زهرمار کردن معیشت مردم نداشته است.

پس دوباره مسئولین مربوطه دست به کار شدند و در آخرین تصمیمات خود از قیمت کلپچ نیو فیس رونمایی کردند. این نرخ به حدی فضایی بود که علاوه بر دیگر جانداران، پشمان خود گوسفندان نیز ریخت.

حال انتظار می‌رود مثل بقیه‌ی اصناف طباخی‌ها نیز اعتصاب کرده و معدود خوشی‌های ما نیز از بین برود. البته ناگفته نماند که راه‌هایی برای مقابله با این گرانی نیز هست.

راه‌های دور زدن گرانی

یک. استفاده از مغز خر: خر همواره جایگزین مناسبی در صنف خوراک بوده است. از همان دوران گرانی گوشت گوسفند و گاو، خر خود را در سبد غذایی ایرانیان جا کرد. خب شما ببینید منطقی هم هست، کسی که با این شرایط موجود اعتراضی نمی‌کند و کماکان در ایران به‌زندگی ادامه می‌دهد یا قبلا مغز خر خورده یا از این به بعد خواهد خورد.

دو. نخوردن: یک مسئولی بود که می‌گفت برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای آنقدر مسافرت نروید. راهکار بسیار جالبی است. مثلا برای اینکه خسته نشوید کار نکنید، برای اینکه آسیب نبینید ورزش نکنید، و اگر کلپچ گران شد خب نخورید. اصلا چرا باید غذا خورد که بعدش مجبور به اجابت مزاج باشید؟ کلا غذا هم نخورید.

سه. واردات: مغز گوسفند وارد کنید. مثل مرغ یخ‌زده گوشت یخ‌زده تخم‌مرغ یخ‌زده دسته بیل و اسپرم گاو. اگر کلپچ وارد کنیم هم قیمتش کمتر میشود هم می‌گوییم غذای خارجی خوردیم. بعد تازه به یک تعادل می‌رسیم. از آن طرف نوابغ و افراد نخبه صادر می‌کنیم، مغزها خارج می‌شوند، پس باید به جایش مغز گوسفند وارد ‌کنیم که همان مغز گوسفند به‌درد اینجا می‌خورد.

پایان پیام

کد خبر : 92050 ساعت خبر : 0:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92050
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات