کیسه‌های پلاستیکی؛ زامبی‌های عصر نوین

مورد داشتیم خودش به خاطره‌ها پیوسته اما هنوز کیسه‌های پلاستیکی سیزده‌بدر هفتاد سال پیشش در دل طبیعته هنوز هم نواده‌هاش سالگردش رو تو همون لوکیشن می‌گیرن.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: علی مریدی؛ مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط‌زیست گفت: «پلاستیک‌ها تبعات گسترده‌ای برای مناظر طبیعی و آب و خاک دارند و در کشور ما نیز در مصرف پلاستیک به‌طور بی رویه‌ای عمل می‌شود بنابراین شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی» به عنوان شعار ملی روز زمین پاک انتخاب شده است.» یعنی مورد داشتیم خودش به خاطره‌ها پیوسته اما هنوز زباله‌های پلاستیکی سیزده‌بدر هفتاد سال پیشش در دل طبیعته هنوز هم نواده‌هاش سالگردش رو تو همون لوکیشن می‌گیرن البته کل اکوسیستم اون منطقه رو خانوادگی کوبیدن و از نو… منم فکر می‌کردم قاعدتا‌ً از نو می‌سازن ولی فیلم هندی نیس؛ این بلاییه که خودمون سر طبیعت میاریم.

روز زمین پاک؛ تعارفی در تقویم

روز زمین پاک؛ بیشتر شبیه یه شوخیه؛ یعنی با این اراده‌ای که بشر داره زمین رو تخریب می‌کنه؛ بیشتر شبیه یه دلجویی الکی و نه از سر ندامته که نتیجه‌اش هم خیلی برای بشر مهم نیس. در هر حال همین که هر سال یه‌سری از ما تصمیم می‌گیریم با طبیعت مهربون‌تر باشیم و سبک زندگی‌مون رو عوض کنیم اتفاق خوبیه. هر چند که انگار نامگذاری این روز مثل یه تعارف عجیب تو تقویمه.

کمپین‌های شعاری جواب نمی‌دهند

کمپین‌ها بیشتر از اثر بخش بودن؛ کاربرد شوآفی دارن، یعنی وقتی رایانه‌ها رو خاموش می‌کنیم و از پشت میزکارمون بلند می‌شیم دوباره برمی‌گردیم به همون قلعه پلاستیکی‌مون.

باید باور کنیم که پلاستیک‌ها از زامبی‌ها هم ترسناک‌ترن. انگار به یه موجود عجیب جهش یافته برخورد کردیم که اگه تو طبیعت به حال خودش رها کنیم با هیچ تیر و ترکشی نابود نمی‌شه.

حالا شاید بتونیم عمق فاجعه رو درک کنیم!

چند کلمه حرف جدی

کیسه‌های پلاستیکی؛ این‌روزها می‌تونن وجهه عمومی برندها رو خراب کنن؛ وقتی برای مسئولیت اجتماعیت در برابر جامعه و محیط‌زیست ازش قائل نمی‌شی؛ مطمئناً مردم هم نمی‌تونن به حسن نیتت به‌عنوان یک برند اطمینان کنن و این می‌تونه چهره عمومی کسب‌وکارت رو نابود کنه. این پاراگراف آخر حرف‌های جدی داشت؛ اگر برای خودتون و زمین پاک ارزش قائلین دوباره با دقت بخونیدش!

پایان پیام

کد خبر : 89586 ساعت خبر : 12:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89586
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات