گلونی

از امه ژاکه درس عبرت بگیریم

وقتی امه ژاکه ژینولا و کانتونا را دعوت نکرد.

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:هدایتی باید رئیس فدراسیون شود و یک صندلی vip  برایش در ورزشگاه اختصاص داده شود.

این تازه‌ترین صحبت‌های علی کریمی است که از آقای کیروش نقل کرده است.

چند روزی است که بعد از اعلام لیست اسامی بازیکنان جام جهانی روسیه انواع و اقسام حاشیه‌ها را ما در جامعه فوتبال داریم.

یک روز بعد از اعلام لیست و شروع هجمه ها به سمت لیست کیروش، او راجع به چند موضوع سخن گفت.

دلایل خط زدن سیدجلال و وریا و همچنین قرارداد بسته شده در ساعت ۱ بامداد در اردوی تیم ملی.

کیروش درحالی درباره وجود چند دلال که دوستی نزدیکی با هدایتی دارند  صحبت کرد که طبق گفته علی کریمی قبل از اردوی جام ملت های۲۰۱۵  گفته بود اقای هدایتی می‌تواند رئیس فدراسیون باشد،اما چطور الان هدایتی شده است فقط خود کیروش می‌داند و هدایتی.

در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی مانده است واژه دلال حسابی در فوتبال جولان می‌دهد.

علی کریمی از یک طرف به کیروش می‌گوید دلال، کیروش به هدایتی و کریمی می‌گوید دلال و همه این‌ عزیزان به دلالی اعتراض دارند.

در اینکه سید جلال یکی از بهترین مدافعان ایران است شکی نیست.

در اینکه وریا غفوری در اوج آمادگی است شکی نیست.

اما آیا این یکی از حق‌های بسیار پیش پا افتاده یک مربی برای رهبری یک تیم نیست که بازیکنانش را خودش انتخاب کند؟

جام جهانی ۱۹۹۸

فلاش بک بزنیم به جام جهانی ۱۹۹۸ وقتی امه ژاکه، سرمربی تیم ملی فرانسه، قبل از شروع جام جهانی ۹۸، اسامی نفرات دعوت شده به تیم ملی را اعلام کرد، خبری از دو نام بزرگ و محبوب طرفداران فوتبال خروس‌ها نبود.

دو نام که در لیگ برتر انگلیس، هر کدام ستون‌های تیم‌های خود بودندو دیوید ژینولا، ستاره تاتنهام و اریک کانتونا، بازیکن افسانه‌ای منچستریونایتد.

غربال ستاره‌های فرانسه که از تورنمنت قبل، یعنی یورو ۹۶، که در انگلیس برگزار می‌شد، انجام گرفت. ژاکه در انگلیس هم از دوستاره لیگ برتری استفاده‌ای نکرد.

به جای کانتونا و ژینولا، زین الدین زیدان از بوردو به تیم ملی دعوت شد و لیزارازو، دوگاری، لاموشی، تورام و ژورکائف به اردوی خروس‌ها دعوت شدند. ژاکه حتی بر روی نام ژان پیر پاپن هم خط قرمز کشید تا تیمی متشکل از جوانان آینده‌دار را راهی یورو کند.

فرانسه با یکی از طلایی‌ترین نسل‌های تاریخ فوتبالش، به لطف هدایت صحیح امه ژاکه قهرمان جهان شد و کاری را که تیگانا، پلاتینی، ژیرس و فرناندز در اوج فوتبال خود نتوانسته بودند انجام دهند را با بازیکنانی انجام داد که دو سال بعد، یورو ۲۰۰۰ را فتح کردند.

چرا یک نفر در فوتبال ما پیدا نمی‌شود که بگوید مربی تیم ملی کیروش است و می‌تواند هرکس را که خواست دعوت کند و هرکس را که نخواست نه.

شاید به کیروش هم انتقاداتی وارد باشد اما حالا که نزدیک جام جهانی هستیم فرصت خوبی برای باز کردن این انتقادات نیست .

کیروش همان شخصی است که با ۷ سال سابقه در تیم ملی ما ایران را به آقای آسیا تبدیل کرده است.

باید قبول کنیم که در هیچ دورانی ما این قدر به راحتی به جام جهانی نرفته بودیم اما با هدایت کیروش دوبار متوالی و با اقتدار رفتیم.

پس بهتر است به جای نقد‌های کارشناسی که از بیرون گود انجام می‌دهیم کمی هم به کیروش حق دهیم که انتخاب کند با چه بازیکنی کار کند.

و به جای پیش ‌ینی‌هایمان که از اسپانیا و پرتغال چندگل می‌خوریم بهتر است اول از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی خوشحال باشیم و بعد از فوتبال و روح فوتبال لذت ببریم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل