گلونی

برنامه‌های استان قزوین در هفته محیط زیست

حسن پسندیده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: مهمترین معضل و چالش محیط زیستی در استان بحران کمبود آب، پایین رفتن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و خشکسالی‌ است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به آغاز هفته محیط زیست از ۱۵ تا ۲۱ خرداد ماه در سراسر کشور اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلفی را به صورت ملی در نظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ نموده است.

پسندیده با اشاره به شعار «حذف آلودگی پلاستیک» به عنوان شعار هفته محیط زیست، افزود: از آنجایی که پلاستیک‌‌ها تجزیه‌ناپذیر هستند و اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارند باید توجه جوامع اجتماعی را نسبت به خطرات ناشی از پسماندهای پلاستیکی و آلودگی‌های محیطی جلب کنیم.

هفته محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه گفت: برای هفته محیط زیست در سطح استان برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی شده که می‌توان به برنامه‌های نظیر نشست با اصحاب رسانه، برگزاری میزگرد تخصصی در حوزه‌های مختلف محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی، برگزاری تورهای بازدید از مناطق حفاظت شده استان برای علاقه مندان به طبیعت، پاکسازی طبیعت، برنامه تبلیغاتی در هفته محیط زیست در سطح شهر و سایت‌های مجازی ونشست خبری در صدا و سیما اشاره کرد.

حسن پسندیده با اشاره به حوزه پسماند به عنوان یکی از موضوعات زیست محیطی بیان کرد: پسماندهای عادی شهرهای استان در سایت محمدآباد تجمیع می‌شوند و تنها تعداد اندکی از مناطق شهری باقی مانده که در ماه‌های آینده به صورت یک واحد زیر نظر شهرداری‌ها پردازش خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل