گلونی

تاراج طبیعت ایران به بهانه یک مشت دلار

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد درویش به صدور مجوز شکار برای اتباع ایرانی و تاراج طبیعت ایران از جانب سازمان محیط زیست انتقاد کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست برای شکار ۱۰۵ آهو، کل و قوچ در مناطق تحت مدیریت و آزاد پروانه صادر کرد

محمد درویش نوشت:

به مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کسی امیدی نداشته و ندارد؛ اما واقعاً چگونه مدیران و کارشناسانِ کاربلد در معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و استان‌هایی چون خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، کرمان و… سکوت می‌کنند در مواجهه با دستور صدور مجوز پروانه شکار؛ آن هم در خارج از فصل و انحصاراً برای اتباع بیگانه!

آیا ما تا این اندازه مفلوک شده‌ایم که برای تامین بودجه، چاره‌ای جز حراج و تاراج طبیعت وطن نیافته‌ایم؟! ماجرا از واگذاری پارک پردیسان کلید خورد، با کوچک شدنِ ۷۷ هزار هکتاری مناطق چهارگانه، انحلال دانشکده محیط زیست کرج و حذف شرایط استخدام برای دانش آموختگان متخصص در سازمان، حذف مجوز فعالیت برای مدارس طبیعت و… ادامه یافت و حال نوبت به شلیک رسمی به حیات وحش ایران در خارج از فصل شکار رسیده است! آیا کسی هست که هنوز در ماموریت واقعی برخی افراد برای انحلال سازمان حفاظت محیط زیست ایران شک داشته باشد؟ واقعاً متاسفم.

محمد درویش کنشگر محیط زیست، روزنامه‌نگار است. او از مشوقان و همراهان جدی ترویج مکتب مدرسه طبیعت و نفی خودرو محوری در مبلمان شهری است.

او سابق بر این  مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل