گلونی

جین پاره پوره را چه طور می‌پوشند؟

حساب کردم دیدم از هشت ناحیه پاره شده است و پارگی عمیق دارد.

پایگاه خبری گلونی، سیده راضیه حسینی: چند روز پیش داشتم مدل‌های جدید مانتو را در کانال مزون فلان در خیابان فلان، نگاه می‌کردم. چشمم که به شلوار یکی از مدل‌ها افتاد خشکم زد.

حساب کردم دیدم از هشت ناحیه پاره شده است و پارگی عمیق دارد. درحدی که کار از چنگال گربه و پلنگ گذشته. انگار بدجوری با هم گلاویز شده‌اند. (مدل محترم و حیوان درنده را می‌گویم). از شدت درگیری پیداست حیوان خیلی عصبانی بوده. با چنگ و دندان افتاده به جان شلوار بیچاره.

جدی جدی این شلوارها را چطور می‌پوشند؟

زمان مدرسه یک‌بار زانوی شلوارم اندازه‌ی یک نخود پاره شد. تا زنگ آخر نخود باد کرد شد اندازه‌ی گردو. در سرویس گردو به پرتقال تبدیل شد و دم در خانه، لنگه‌ی شلوار دستم بود.

چطوری این شلوارها پارگی‌شان همانقدر می‌ماند؟ چطور شسته می‌شوند؟

همه چیز قدیمی‌اش خوب است حتی شلوار. قدیم شلوارها آنقدر پلیسه می‌خورد که راحت یک‌دست کت و شلوار و جلیقه‌ی مجلسی از تویش در می‌آمد.

اما الان این شلوارها فقط به درد دستمال آشپزخانه می‌خورند.

بچه‌هایتان چه فکر می‌کنند؟

اصلا به من ربطی ندارد کی چی می‌پوشد، فقط دوستانی که از این شلوارها می‌پوشید، تاحالا فکر کرده‌اید یک زمانی پدر مادر بشوید، بعد بچه‌تان عکس شما را با این شلوار ببیند، دیگر دوزار رویتان حساب باز نمی‌کند. دیگر کنترل ماشین بازی‌‌اش را هم به پدر نمی‌دهد چه برسد به کنترل کولر و تلویزیون.

وسط ظرف سالاد شیرجه می‌زند و هر چقدر دلش بخواهد به سیب زمینی سرخ کرده‌ها ناخنک می‌زند.

اصلا شما که اینطوری لباس بپوشید بچه‌‌تان چی می‌پوشد؟!

آینده چه‌ می‌شود؟

این مد و فشن خیلی دارد خطرناک می‌شود.

می‌ترسم فردا پس‌فردا سوسک‌ها و موش‌های جونده‌ی تاکسیدرمی شده روی لباس بچسبانند یا عنکبوتی که با یک تارش از بالای بلوز آویزان شده و هی تکان می‌خورد.

خواهش می‌کنم هر چیزی مد شد نروید بخرید.

سعدی بزرگوار که فرمود «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت»، این اوضاع را ندیده بود وگرنه حتما شعرش را تغییر می‌داد و تاکید می‌کرد «همین لباس زیباست نشان آدمیت».

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل