آب نیست اما کسی صدایش درنمی‌آید

آب نیست اما کسی صدایش درنمی‌آید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: علیرغم کمبود آب شدیدی که امسال در کشور داریم، ولی این موضوع نه از طرف رسانه‌ها، نه مردم و نه حتی آن همه کمپین‌های سینه چاک مطرح که نمی‌شود هیچ،  اقدامی هم در زمینه بهبود مصرف صورت نمی‌گیرد.

بحران آب در کشور ما هیچ‌وقت خیلی جدی گرفته نشده است دلیلش هم اهمیت ندادن به این موضوع به صورت یک وظیفه ملی است.

رسانه‌های عمومی کشور نظیر رادیو و تلویزیون اگرچه گهگاه با تیزرهای تبلیغات و برخی برنامه‌هایی با این موضوع پرداخته‌اند ولی متاسفانه هنوز صرفه‌جویی در مصرف آب فرهنگ‌سازی نشده است.

اگر به همین منوال ادامه دهیم دیر یا زود همان کابوس خشکسالی که دهان به دهان می‌چرخد بر سرمان نازل خواهد شد.

وقتی در کشوری با این همه نعمت‌های طبیعی که تا الان بوده است اوضاع افتصاد و گرانی مواد غذایی تا به این حد وخیم است، حالا تصورش را بکنید خشکسالی هم به این همه مشکل که داریم اضافه شود. آن‌وقت دیگر اوضاع‌مان دیدنی است.

آب نیست اما کسی صدایش درنمی‌آید

درست است بارش باران دست ما نیست و این یک پدیده جغرافیایی به حساب می‌آید ولی حداقل استفاده صحیح و جلوگیری از مصرف بی‌رویه که دیگر نیاز به این همه آموزش و یادآوری ندارد.

یعنی واقعا باید کسی این موضوع را مدام به ما گوشزد کند که حواسمان به شیوه مصرف باشد؟

باورتان می‌شود با این همه هشدار درباره مصرف آب هنوز  برخی از هموطنان عزیزمان شیلنگ به دست مشغول شستن اتومبیل و باغچه و حیاط و کوچه و خیابان هستند.

نمی‌شود گفت دلیل این رفتار ندانستن و عدم آگاهی است بلکه دلیل اصلی آن بی‌خیالی و اهمیت نداشتن آینده است. وگرنه دیگر کسی در کشور ما وجود ندارد که دست کم یکبار هشداری درباره وضعیت کمبود آب در ایران را نشنیده باشد.

پایان پیام

کد خبر : 94809 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94809
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات