آزار جنسی پسران در یکی از مدرسه‌های تهران

آزار جنسی پسران در یکی از مدرسه‌های تهران

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: با شنیدن خبر مو به تنم سیخ می‌شه. خبر آزار جنسی به دانش‌آموزان مدرسه پسرانه در تهران. والدین دانش‌آموزان از روی نشونه‌های روحی بعد از تجاوز پی به ماجرا بردن.

اینطور که پدر دانش‌آموز یادشده اعلام می‌کند، یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است.

رسانه‌ای شدن خبرهایی از این دست باعث می‌شه حساسیت عمومی نسبت به مسئله تجاوز بالاتر بره و خانواده‌ها هم به کمپین‌های آموزشی بپوندند؛ اما برای ریشه‌کن کردن خشونت جنسی هنوز راه درازی درپیشه.

آموزش‌هایی از کودکی آموزش حریم خصوصی از دوران کودکی می‌تونه کمک زیادی به آگاهی نسل‌های آینده و خودایمنی اونها در برابر مسئله تجاوز کنه.

خبر خوب این که مسائلی مانند حریم خصوصی افراد و آموزش‌هایی درباره عدم سوء استفاده جنسی از کودکان با جدیت در مهدهای کودک دنبال می‌شه و می‌شه امید داشت که نسل بعدی با سنسورهای فعال‌تری خطرهایی از این دست رو کشف می‌کنه و در برابر اون واکنش مناسب نشون می‌ده.

آزار جنسی پسران در یکی از مدرسه‌های تهران

بحران‌هایی در بزرگسالی

آموزش و به‌کار گرفتن تکنیک‌های دفاعی و صحبت درباره مسئله تجاوز با روانکاو حلقه‌های بعدی حل این بحرانن.

وقتی می‌گیم بحران یعنی عدم جاگیری صحیح قوانین حمایتی؛ عدم پوشش رسانه‌ای و مسئله آبرو رو هم در نظر می‌گیریم و برآیند همه این موضوعات خیلی‌ها رو وادار به سکوت دربرابر مسئله تجاوز می‌کنه. مسئله تجاوز تا آخر عمر همراه فرده و اگر درمان ریشه‌ای برای اون درنظر گرفته نشه؛ می‌تونه ازدواج و مدیریت زندگی شخصی فرد رو هم به‌خطر بندازه.

قانون سکوت نمی‌شناسد

خبر خوب اینکه؛ قوانین سفت و سختی در برابر مسئله تجاوز در کشور وجود داره؛ خبر بد این که تحقیقات درباره انگیزه‌های این افراد یا به‌شدت کلیشه‌ای، رسانه‌ای می‌شن و یا محرمانه و طبقه‌بندی شده هستن و ضرورت کشف انگیزه‌های واقعی برای جاگیری مناسب در برابر پدوفیل‌ها و متجاوزین به‌شدت در جامعه حس می‌شه.

پدران و مادران حامی بهترین وکیل مدافعند. پدران و مادران حامی حقوق کودکان اولین و بهترین تکیه‌گاه در دوران پس از تجاوز هستند. همه انرژی‌مون رو صرف دفاع از حقوق فرزندانمون کنیم و در پروسه‌های قانونی گاهی خسته‌کننده تمام قد ازشون دفاع کنیم. از نظر روانی پدران و مادران حامی بهترین وکلای مدافع قربانیان تجاوزند و همراهی اونها می‌تونه خلأهای قانونی این بحران رو با شدت بیشتری پر کنه!

پایان پیام

کد خبر : 92914 ساعت خبر : 11:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92914
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات