از واکا واکا تا سالار عقیلی

مثل همان که رفیق فابریک پیکه برای جام‌جهانی آفریقا خوانده بود. یک واکا واکا می‌گفت شنونده تا پس فردا بعد از ظهر هد می‌زد.

پایگاه خبری گلونی، میلاد صفرخانی: پس از صعود تیم ملی به جام جهانی، اتفاقات زیادی افتاد. از لباس ساده و لوس تیم ملی گرفته تا برد ۰-۱ برابر تیم امیدهای ازبکستان. ذهن‌ها درگیر همین مسائل بود که ناگهان سرود تیم ملی نیز خبرساز شد.

سالار عقیلی و ۱۱ ستاره

ابتدا باید عرض کنم که بنده احترام زیادی برای استادان عقیلی قائل هستم. چه سالارشان چه شادمهرشان.

ولی شرافتا هیچ رقمه نحوه‌ی ترانه‌سرایی و آهنگسازی و حتی نحوه‌ی خواندن سالار عقیلی به سرود جام جهانی نمی‌آید. مثل آن است که رامبد جوان مجری برنامه‌‌های شبکه چهار شود.

کلا عادت داریم طنز هر چیزی را درآریم. اصلا نقل و انتقال می‌دهیم درحد لالیگا. از فدراسبون فوتبال به اوپک، از کشتی به شورا، از فوتبال به سینما و…

درباره‌ی متن ترانه نیز اگر تأمل بفرمایید، درخواهید یافت که کلا سه یا چهار قسمت آنهم به صورت ایهام از عبارات فوتبالی استفاده شده است.

یعنی شنونده با گوش دادن آن انتظار دارد الآن رستم و اسفندیار با شورت ورزشی درحال گرم کردن در مقابل تیم ملی توران هستند.

سهراب نیز اقامت توران گرفته برای حریف بازی می‌کند. سیمرغ نیز از این روبان رنگی‌ها گرفته مشغول «چییر لیدری» است و آرش کمانگیر با لیزر سبز دارد چشم داور را در‌می‌آورد.

یک موضوع دیگر نیز جالب توجه است. و آن اینکه چرا انقدر این ترانه ملو و پایین خوانده شده است. سرود جام‌جهانی کشورهای مختلف را که گوش می‌کنی از فرط شادی و هیجان فعل و انفعالاتی در بدن رخ می‌دهد که توان آرام نشستن را از شنونده سلب می‌کند.

مثل همان که رفیق فابریک پیکه برای جام‌جهانی آفریقا خوانده بود. یک واکا واکا می‌گفت شنونده تا پس فردا بعد از ظهر هد می‌زد. اما نهایت تکانی که آهنگ ۱۱ ستاره یاعث می‌شود، حرکت دست به سمت گوشی به منظور لمس دکمه‌ی «نکست» است.

هرکسی کار خودش

با اینکه اصلا به ما مربوط نمی‌شود اما خب بهتر بود این سرود را شخص مناسب‌تری بخواند. سالار عقیلی استاد بزرگیست اما در حیطه‌ی خودش. اگر قرار بود شعر حماسی و ادبی سراییده شود همان از سعدی و حافظ و فردوسی می‌خواندند سنگین‌تر بودند.

هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی این موضوع را بیان کنم. اما انصافا ترانه‌ی «منم یکی از اون یازده‌تام» از آن خواننده‌ی زیررمینی پرحاشیه بیشتر مرتبط به جام‌جهانیست تا ۱۱ ستاره‌ی استاد عقیلی. به امید تفکر قبل از انجام کارها.

پایان پیام

کد خبر : 92289 ساعت خبر : 2:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات