ایرانی‌ها یک مهاجر درون دارند

ایرانی‌ها یک مهاجر درون دارند که از نوجوانی تا دم مرگ همراهشان است.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: زندگی در کشوری مثل ایران هر سختی و مشقتی داشته باشد ولی یکنواخت و کسل‌کننده نیست.

هر روز موضوعی وجود دارد که بشود با آن هم گریه کرد هم جوک ساخت و هم دعوای سیاسی راه انداخت.

شکایت از هواپیمایی قطر

آخرین مورد آن هم یک هموطن جَمی بود که علیه هواپیمایی قطر به دادگستری این شهر استان بوشهر شکایت کرده است.

در شکایتش آورده است که عبور این هواپیماها از آسمان شهر جم آزارش می‌دهد. چون آرزوی سفر با این هواپیماها به مقصد این پروازها را دارد و تمام وقتش صرف تعقیب پروازهای هواپیمایی قطر می‌شود و روانش بهم می‌ریزد.

شکایت یک جمی از هواپیمایی قطر
شکایت یک جمی از هواپیمایی قطر

این هموطن عشق سفر به آمریکا، داغ دل خیلی‌ها را تاره کرد. واقعا اگر همه مردم ایران، حوصله و ذوق این بوشهری را داشتند، هزاران بلکه میلیون‌ها شکایت از هواپیمایی قطر که بیشتر پروازهایش از آسمان ایران می‌گذرد در دادگاه‌ها ثبت می‌شد.

واقعیت این است که بخشی از  مردم ما به دو دسته تقسیم می‌شوند. کسانی که موقعیت و پولِ مهاجرت را دارند و کسانی که ندارند و همه عمر در حسرت رفتن به آن سوی آب‌ها می‌مانند.

مهاجر درون ایرانی‌ها

ایرانی‌ها یک مهاجر درون دارند که از نوجوانی تا دم مرگ همراهشان است. همه تلاششان این است که مثل آهو کار کنند و پولی جمع کنند تا سرمایه سفرشان به ینگه دنیا تامین شود. حالا اگر خرید پمپ بنزین و همدم شدن با مرحوم برت لنکستر نشد، گارسونی در رستوران‌ها که می‌شود.

این خبر اگرچه در ظاهر مضحک می‌آید و در همین چند ساعت با آن صدها جوک ساخته‌اند، ولی واقعیت‌های تلخی را در خود پنهان کرده است. بخشی از مردم که به هزاران دلیل فکر می‌کنند که در کشورش به آسایش و امنیت خاطر نمی‌رسند و شب‌ و‌ روز به دنبال گریختن هستند.

پایان پیام

کد خبر : 93361 ساعت خبر : 8:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93361
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات