تساوی غول‌های اروپا به نفع ایران

تساوی غول‌های اروپا به نفع ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در شب هت تریک رونالدو برابر دخیا، دو تیم اسپانیا و پرتغال با کسب یک امتیاز و تساوی پایین‌تر تیم ملی ایران قرار گرفتند.

تحلیل نیمه اول:

اسپانیا و پرتغال

هر دو تیم با سیستم ۴-۲-۳-۱ به میدان رفتند. پرتغال خیلی زود اسپانیا را در دقیقه چهارم بازی غافلگیر کرد و با پنالتی رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند.

تساوی غول‌های اروپا به نفع ایران

اسپانیایی‌ها برای جبران گل خورده فاصله بین خطوط حمله و هافبکشان را کم کردند. همین موضوع باعث ایجاد فضای بیشتر در یک سوم دفاعی لاروخا شد. یاران رونالدو در دقیقه ۲۲ روی یک ضد حمله برق آسا می‌توانستند اختلاف را به دو گل برسانند و کابوس بازی هلند در دوره قبلی جام را برای شاگردان هیرو این بار در روسیه رقم بزنند اما با تعلل فرناندس موقعیت از دست رفت.
دفاع پرتغال هم بسیار آسیب پذیر بود و سفید پوشان اسپانیایی با چند پاس توی در و ساده میتوانستند دفاع پر تعداد اما نامنظم سرخ پوشان پرتغالی را دور بزنند. این کندی دفاع پرتغال در دقیقه ۲۵ منجر به گل تساوی شد اسپانیا شد.
کاستا با کنترلی خوب توپ را داخل محوطه جریمه پرتغال برد و چند حرکت ساده از میان سه مدافع توپش را وارد دروازه پاترسیو کرد. دفاع اسپانیا هم با مشکلی جدی روبرو بود. جایی که پیکه و راموس اصلا هماهنگ نشان نداند و گل دوم رونالدو هم از فضای بین این دو مدافع و البته اشتباه بچگانه دخیا رقم خورد.

تحلیل نیمه دوم:

اسپانیا و پرتغال

شاگردان هیرو با باز کردن بازی و استفاده از فضای موجود بین مدافعان پرتغال چند موقعیت خوب را ساختند اما در ضربات آخر بی‌دقت بودند.
لاروخا در دقیقه ۵۵ روی یک کار تمرین شده در ضربات ایستگاهی، توپ را به سمت راست دفاع پرتغال جایی که سدریک کوتاه قامت حضور دارد فرستادند و بوسکتس با ضربه سر توپ را به مقابل دروازه پرتغال فرستاد و کاستا برای بار دوم گلزنی کرد.
ایسکو با قدرت حمل توپ عالی و با همکاری تیاگو که جانشین اینیستا شده بود توانست میانه میدان را از شاگردان سانتوس بگیرد. انتقال عالی توپ از خط هافبک به مهاجمین و حرکت موثر بازیکنان اسپانیا در فضاهای خالی، مدافعان پرتغال را بهم می‌ریخت و حفره‌های خوبی برای شوت زدن بازیکنان اسپانیا ایجاد می‌شد.
حفره‌ای که ناچو از آن استفاده کرد و با یک شوت دیدنی اسپانیا را سه بر دو پیش انداخت. با توجه به پیروزی ایران برابر مراکش سانتوس اصلا دوست نداشت تیمش بازنده زمین را ترک کند و به قعر جدول گروه برود. او هر سه تعویض هجومی کرد. ماریو، کوارشما و سیلوا را وارد ترکیب کرد. اتفاقی که باعث شد تا پیکه و راموس به شدت تحت فشار قرار بگیرند.
نکته قابل توجه در این بازی تعویض‌های بد هیرو بود. او کاستای جنگده را که دو گل هم به ثمر رسانده بود بیرون کشید و آسپاس را به زمین فرستاد که عملا در بین مدافعان پرتغال گم بود. اشتباه بعدی سرمربی لاروخا بیرون کشیدن سیلوا و جانشینی وازکز بود. سیلوا به خوبی بین مدافعان حرکت میکرد و آن ها را مجبرو به عقب نشینی می‌کرد. اما وازکز نتوانست این کار را انجام دهد.
ضعیف شدن خط حمله اسپانیا و جلو کشیدن پرتغالی‌ها و صد البته حضور یک فوق ستاره به نام رونالدو موجب شد تا اسپانیا در دقایق پایانی برد را با یک تساوی عوض کند. اتفاقی که منجر به صدرنشینی ایران در گروه مرگ شد.
پایان پیام

کد خبر : 94725 ساعت خبر : 2:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات