حالا همه با هم قهرمان هستیم

افکار عمومی نیرویی است که گاهی تخریب می‌کند، گاهی می‌سازد، گاهی تند می‌رود، گاهی آرام می‌گیرد، گاهی سر و صدا به راه می‌اندازد و گاهی خاموش می‌شود! و این‌بار ما را با هم قهرمان کرد.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: افکارعمومی یک نیروی سیاسی است که در قانون اساسی هیچ کشوری پیش بینی نشده است، اما می‌تواند نقش به سزایی در مشروعیت بخشی و یا کشاندن یک جریان به ورطه نابودی ایفا کند.

افکار عمومی بخشی از نیروی درونی یک ملت را تشکیل می‌دهد، ولی همواره ثابت و یکسان باقی نمی‌ماند، بلکه در حال تحول و تکامل است.

این تحول بر اساس احوال اجتماعی نوع بشر در هر زمان با زمان‌های دیگر متفاوت بوده و بر حسب قالب اجتماعی خود متغیر است.

افکار عمومی نیرویی است که گاهی تخریب می‌کند، گاهی می‌سازد، گاهی تند می‌رود، گاهی آرام می‌گیرد، گاهی سر و صدا به راه می‌اندازد و گاهی خاموش می‌شود!

افکار عمومی چیزی جز صدای مردم نیست. افکارعمومی بخشی از تاریخ ملت ها است.

رسانه‌های نوین و روابط بین مردم و مسئولین

از طرفی ظهور رسانه های نوین در عصر ارتباطات به همراه تحولاتی که با گسترش حوزه تأثیرگذاری آنها حاصل شده است، بسیاری از مفروضات و اصول پیشین را در ساختار روابط بین مسئولان با مردم به چالش کشیده است.

چارلز لیندبلام معتقد است گسترش انواع رسانه های همگانی و حضور آنها در عرصه‌های مختلف زندگی، اقناع را به بهترین و مؤثرترین ابزار برای حل مناسبات میان مسئولان (حاکمان) و مردم و نیز آحاد مختلف مردم تبدیل کرده است.

این‌که ماهیت رسانه چه باشد و وضعیت طبیعی مخاطبان در هنگام دریافت پیام چگونه باشد قطعا بر واکنش افکار عمومی و تاثیر گذاری پیام بر دو طرف ارسال کننده و گیرنده نقش دارد.

پوستر میدان ولیعصر تهران که در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نصب شده و به خاطر تصویر تک جنسیتی آن مورد انتقاد همگان قرار گرفته بود امروز با شکلی مناسب و مطابق با خواست افکار عمومی تغییر کرد.

افکار عمومی‌ای که هنوز درگیر مسائلی چون حضور نیافتن زنان در ورزشگاه است و با موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هنوز کنار نیامده‌، توانست با حرکتی خودجوش و همراه با منطق، و با استفاده از رسانه‌های نوشتاری اعم از وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی و… پیام خود را به گوش مسئولان مدیریت شهری به شکلی روشن و تاثیر گذار برساند.

به‌طوری که تصویری که پر است از اتحاد و احترام به پرچم و ملیت همه مردم یک کشور جایگزین تصویر دیگری شد که جز حس جدایی در دو نیمه‌ آحاد ملت، تداعی کننده هیچ‌چیز دیگر نبود.

اهل فن بهترین نوع افکار عمومی را افکار عمومی صمیمی و دیرپا دانسته‌اند، زیرا از تعادل، ثبات و دوام بیشتری برخوردار است.

به گمانم هیچ تفکری به اندازه سربلندی یک ملت در کنار هم، به همراه حفظ ارزش‌های انسانی آن نمی‌تواند دیرپا باشد.

حالا راحت‌تر می‌شود به همه مردم گفت که با هم قهرمانیم. یک ملتیم و یک ضربان داریم.

به امید پیروزی تیم ملی فوتبال مردان سرزمین‌مان در جام جهانی فوتبال.

پایان پیام

کد خبر : 94620 ساعت خبر : 3:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94620
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات