خبرهای تلخ را باید چگونه منتشر کنیم

مسلما خبرنگاران فقط قرار نیست راوی خبرهای تلخ باشند بلکه بسیاری از خبرهای خوب و امیدوار کننده هم باید به همین سرعت در بین مردم دست به دست شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با قدرت گرفتن رسانه‌های همگانی بازار خبرهای کیلویی هم روز به روز داغ‌تر می‌شود. خبرهایی که گاه نه صحت‌شان مشخص است و نه منبع دقیق و موثقی دارند.

حرفه روزنامه‌نگاری علیرغم تصور مردم اصلا کار ساده‌ای نیست.

دکتر مهدی جلیلی توضیح می‌دهد:

اگر قرار باشد کسی خبرنگاری حرفه‌ای کند باید سال‌ها درس بخواند و اصولی را بیاموزد. اما امروزه دور و بر همه ما پر شده از شهروند خبرنگاران. کسانی که گاه با انتشار اخباری کذب سبب برهم زدن آرامش جامعه می‌شوند.

البته بسیاری از اوقات اخبار منتشر شده از سوی این افراد صحیح است ولی اگر با دید حرفه‌ای به آن نگاه کنیم و تبعاتش را بسنجیم شاید اصلا لزومی به انتشار آن نباشد. یا مثلا انتشارش سبب آسیب به افراد جامعه شود.

شهروند خبرنگاران قضاوت می‌کنند

یک مشکل دیگر در مورد خبرهایی که شهروند خبرنگاران دست به دست می‌کنند، جهت‌گیری و قضاوت است.

خبرنگاران در مورد هیچ موضوع و خبری اجازه این را ندارند که نظر شخصی‌شان را در آن دخیل کنند ولی افرادی که این کار را از روی سرگرمی و جلب توجه عموم انجام می‌دهند دچار چنین خطایی می‌شوند.

اغلب خبرهایی که این گونه به صورت غیر رسمی و توسط افراد غیرحرفه‌ای منتشر می‌شوند موضوعی ناامید کننده دارند. یک گواه برای نشان دادن شرایط بد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و…

دروازه‌ بانی خبر

مسلما خبرنگاران فقط قرار نیست راوی خبرهای تلخ باشند بلکه بسیاری از خبرهای خوب و امیدوار کننده هم باید به همین سرعت در بین مردم دست به دست شود.

با خودتان فکر کنید آخرین باری که یک پیام را مثلا در دنیای مجازی برای چند نفر ارسال کردید کی بود؟ آیا واقعا از حقیقی بودن آن مطمئن بودید؟

هرکدام از ما در طول روز چندین خبر را برای دوستان و آشنایان‌مان می‌فرستیم. چه خوب است که این خبرها از شبکه‌های رسمی و مطمئن کشور باشد.

پابان پیام

کد خبر : 93037 ساعت خبر : 2:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93037
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات