درس‌هایی از زیدان و رئال مادرید

پایگاه خبری گلونی، شایان شاملو: تیم فوتبال رئال مادرید به سرمربیگری زین الدین زیدان با شکست تیم لیورپول برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و رکوردی جاودانه خلق کرد.

باید به مربیان جوانمان اعتماد کنیم

بها دادن به مربیان جوان مصداق فرصتی‏ است که پرز با زیدان داد. سه سال پیش، پس از رفتن آنچلوتی از رئال و جایگزین کردن زیدان به جای سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی، خیلی‏‌ها سپردن سکان هدایت کهکشانی‏‌ها به دستان مربی جوانی چون زیدان که تجربه سرمربی‌گری در سطح بالایی را نداشت ریسک بززگی می‌‏دانستند.

اما این ریسک جواب داد و و شنبه شب منجر به خلق یک رکورد خارق‌العاده از سوی این مربی جوان فرانسوی شد. این همان کاری‏ است که باشگاه‏‌های فوتبال خودمان هم باید انجام دهند. باید به مربیان جوان‏مان اعتماد کنیم و تیم خوب در اختیارشان بگذاریم. حتما نتیجه خواهیم گرفت.

بازیکن در کلاس جهانی

تفاوت سطح بازیکنان رئال با لیورپول در طول نود دقیقه مشهود بود. اگر از مصدومیت تلخ محمد صلاح بگذریم با مقایسه‌‏ی خط به خط این دو تیم متوجه تفاوت فاحش ارزش و توانایی بازیکنان دو تیم می‏‌شویم.

یکی از عواملی که تیم‌‏های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به توفیق چشمگیری دست نمی‌‏یابند همین است.

تیم‌‏های عربی و اخیرا تیم‌‏های شرق آسیا بازیکنانی به خدمت می‌گیرند که در کلاس بالاتری از فوتبال آسیا هستند. در نتیجه نتایج بهتری می‏‌گیرند و قهرمان هم می‌‏شوند. فوتبال ما بازیکنان بسیاری خوبی دارد اما باشگاه‌‏ها برای قهرمانی در آسیا باید بازیکنان با کلاس جهانی به خدمت بگیرند.

وضعیت مالی تیم‌های فوتبال

تیم‌‏های اسپانیایی از ده فینال اخیر اروپایی ۹ بار قهرمان شدند. این یعنی سلطه‌‏ی بی چون و چرای ماتادورها بر قاره سبز.

اما مهم‏ترین اثری که این قهرمانی‎ها بر فوتبال اسپانیا می‌‏گذارد سرازیر شدن پول و اسپانسر در این کشور است.

یکی درگیر از مسائلی که فوتبال کشورمان از آن ضربه خورده است مسائل مالی است. بیشتر باشگاه‌‏های کشور در شرف ورشکستگی هستند.

این وضعیت مادامی که چارچوب‏‌های مالی باشگاه‌‏ها مشخص نشود و افرادی غیر فوتبالی که فقط برای شهرت مدتی در فوتبال ریخت و پاش مالی می‌کنند، باقی خواهد ماند.

از فینال کیف درصد زیادی از حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد. صداوسیما و سازمان لیگ نیز باید هر چه سریعتر با هم به توافق برسند تا باشگاه‌ها بتوانند روی یکی از اصلی‏‌ترین راه‌‏های کسب درآمدشان حساب باز کنند.‌

جشن قهرمانی زیبا

هر بار که جشن قهرمانی یک تیم اروپایی را می‌‏بینیم حسرت می‌‏خوریم که چرا برای یک بار هم که شده نمی‏‌توانیم جشن قهرمانی یک تیم را بدون آشوب و حضور افراد بی ربط  و دزدیده شدن مدال را شاهد باشیم.

در بهترین شرایط هم بالاخره نفراتی ناشناس و نامربوط می‌آیند در کنار بازیکنان با جام قهرمانی عکس می‏‌گیرند مدال برمی‌‏دارند، کاپ قهرمانی را دور زمین می‏‌چرخانند.. مگر چقدر پیچیده است که نمی‌‏توانیم جشن قهرمانی تیم‏های‌مان را بی دردسر و شیک برگزار کنیم؟

پایان پیام

کد خبر : 92769 ساعت خبر : 7:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92769
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات