مصر چگونه بدون محمد صلاح به اروگوئه باخت

پایگاه خبری گلونی، شایان شاملو: مصر با کسب یک تساوی مقابل اروگوئه می‌توانست با امید بیشتری جام را دنبال کند اما بدون محمد صلاح بازی را باخت.

تحلیل نیمه اول:

مصر با ترکیب۴-۲-۳-۱ با دو هافبک دفاعی یعنی الننی و تارخ حامد به خوبی توانست دو مهاجم سرعتی اروگوئه را مهار کنند و جز یک صحنه تقریبا موقعیت خطرناکی روی دروازه مصر ایجاد نشد.

هر دو تیم با پرس سنگین در زمین خودی اجازه فضا سازی به تیم مقابل را نمی‌داند. شاگردان هکتور کوپر در بیست دقیقه ابتدایی بازی چندبار قلب دفاع اروگوئه را نشانه رفتند. جایی که با حضور گودین و خیمنز به نظر طرحی منظقی برای نزدیک شدن به دروازه‌ی آبی‏‌های اروگوئه نبود.

در آن سوی میدان سوارز و کاوانی مدام در سمت چپ و راست زمین جا به جا می‌شدند تا بتوانند از کناره‌های دفاع مصر عبور کنند. اما سد محکم مصری‌ها تسلیم این چرخش نیز نشد.

دفاع چندلایه و بی‌اشتباه هر دو تیم موجب شد تا بازی بیشتر در میانه میدان ادامه پیدا کند و موقعیت چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد.

در شرایطی که بازی بسته‌ای را از هر دو تیم شاهد بودیم شاگردان اسکار تابارز برای باز کردن دروازه محمد الشناوی روی ضربات شروع مجدد حساب باز کردند. موقعیتی در دقیقه ۲۳ روی ضربه کرنر می‌توانست اولین گل سوارز در جام را به همراه داشته باشد که با بی‌دقتی از دست رفت.

بازی مصر و اروگوئه
بازی مصر و اروگوئه

تحلیل نیمه دوم:

در همان دقیقه اول ادیسون کاوانی با یک پاس عالی پشت مدافعان مصر سوارز را صاحب موقعیت گل کرد که باز هم سوارز کاری از پیش نبرد.

در دقیقه ۵۸ بازی تابارز با تعویض دو بازیکن تکنیکی خود با بازیکنان قدرتی به بازی تیمش عرض بیشتری داد و از جناحین نفوذهای بیشتری کردند. همانند نیمه نخست مصر بیشتر دفاع کرد و از معدود اشتباهات آن‌ها نیز استفادهای نمیشد. ضعف مهم تیم مصر در غیبت صلاح نیز خط حمله این تیم بود. جایی که مروان حسین بسیار بد بازی کرد و حتی نتوانست یک موقعیت جدی روی دروازه موسلرا ایجاد کند.

مصری‌ها می.خواستند با یک بازی دفاعی حداقل یک امتیاز را بگیرند تا با امیدواری بیشتری به مصاف میزبان مسابقات و عربستانی که نمایشی ضعیف مقابل روسیه داشت بروند و بتوانند با دو برد در بازی بعد به مرحله حذفی جام صعود کنند.

اما دفاع مطلق آن‌ها و کم تعداد ظاهر شدن در حملات باعث شد تا در دقیقه ۸۸ ورق به نفع اروگوئه برگردد. اروگوئه بالاخره روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر خیمنز به گل دست یافتند و با همین گل بازی را به پایان بردند.

ویدئوی خلاصه بازی مصر و اروگوئه

پایان پیام

کد خبر : 94673 ساعت خبر : 7:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94673
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات