معنی درست هر واژه‌ امروزی را بدانید

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: واژگان در گذر زمان، اغلب معنای خود را از دست می‌دهند و یا با حفظ معنی قبلی، معانی جدید پیدا می‌کنند. برای خواندن خبرهای این روزها باید معنای جدید آنها را دانست. این دایره‌المعارف راهنمای زندگی در عصر جدید است.

هک

قفل کردن، آنچه یک نفر می‌تواند انجام دهد و دیگران از انجام آن عاجرند، کار بزرگ، هرچه راه مقابله ندارد یا بلد نیستیم یا نمی‌خواهیم مقابله کنیم، مخفف هرکی هرکی قدیم است، در صنعت خودرو نیز کاربرد دارد.

نخبه

متواری، فراری، از این ور مانده از آن ور درمانده، آنکه راهی جز بر سر کوفتن ندارد، برخی آن را ناشناس می‌گویند، معادل هرچی هستی واسه خودت هستی. این واژه در برخی ممالک معنایی دقیقا ضد این کلمات دارد، هرکه دوستش داشته باشیم، معنای دیگر آن حیف است.

نایاب

یک اصطلاح قدیمی که برای داروی خاص به کار می‌رفت، برخی معادل گران قیمت می‌دانند، آنچه برای اکثریت قابل دسترس نباشد مثل ارز، طلا، خودرو، امروز کاربرد چندانی ندارد.

کمپین

اقدام دسته جمعی، عملی که شروع خوب و پایان بد دارد، هر رفتاری که بیش از پنج نفر هوادار داشته باشد، نشانه اعتراض، صدایی که شنیده نمی‌شود، امیدوار، دعوت دسته جمعی، افسوس دسته جمعی.

چیز

هرچه اسم نداشته باشد، سایر، به کالایی که نمی‌توان نام آن را برد تا به این بهانه گران نشود، در انگلیسی به معنای یک نوع خوردنی است، سانسور، غیر از طلا و خودرو و ارز را گویند، آنچه گران نشود، گاهی به عنوان فحش به کار می‌رود.

پایان پیام

کد خبر : 95031 ساعت خبر : 1:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95031
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات