واردات لامبورگینی برای ژن‌های خوب ایرانی

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیانبازار خودروی کشور در دوران بسیار پرالتهاب و بی‌ثبات به سر می‌برد. در شرایطی که شاید خرید خودرو پراید برای تمام اقشار ممکن نیست، انواع خودروهای لوکس خارجی در خیابان‌ها عرض‌اندام می‌کنند.

واردکننده‌ی خودروی لوکس: اینجانب واردکننده‌ی انحصاری لامبورگینی هستم. از همین تریبون می‌گویم که ورود این نوع از خودرو نه تنها آسیبی برای جامعه نداره، بلکه بسیار مفید هست.

ما در واردات فقط به فکر سود خودمون نیستیم. نوع محصول وارداتی رو بر اساس سازوکارهای خاصی انتخاب می‌کنیم تا در درازمدت با اصلاح زیرساخت‌ها، به رشد اقتصادی کمک بشه.

انتخاب لامبورگینی هم با سازوکارهای مشخصی انجام شد.

اول: مکانیزم غنی‌سازی بصری

مردم باید چشم و دلشون سیر باشه. تا وقتی مسافرت خارجی رفتند با دیدن ماشین‌های لوکس دهنشون از حیرت باز نمونه.

اگر الان در شهر یه گاری با اسب در حال تردد باشه. مردم و خصوصاً کودکان چه می‌کنند؟ غیر از اینه که مثل ندید بدید‌ها از سر و کول گاری و گاری‌چی بالا می‌رن؟ ما می‌خواهیم از این اتفاق‌ها در خارج پیش نیاد تا آبرومون حفظ بشه.

دوم: سازوکارِ عادی‌سازی

موضع‌گیری‌ها در برابر ورود خودروی لوکس مدت کوتاهی طول می‌کشه. کم‌کم عادی می‌شه. ۲۰ سال پیش همین پراید در برابر پیکانِ اون موقع، خودرو لوکس محسوب می‌شد. اما الان چی؟ چرا خاک‌ بر سر شده؟ چون عادی شده.

سوم: سازوکارِ وانت‌سازی

کلاً در فرایند ماشین‌سازی یا ماشین‌بازی در ایران، بعد از عادی‌سازی، وانت‌سازی هست. پیکان بعد از عادی شدن، تبدیل شد به پیکان وانت. پراید به پراید وانت. ال۹۰ به ال۹۰ وانت.

در بررسی‌ها فهمیدیم، لامبورگینی اولش تراکتور بوده و بعدها تبدیل شده به خودروی سوپراسپرت. یعنی نه تنها قابلیت تبدیل به وانت، بلکه به تراکتور رو داره. پس در روستا هم کاربرد داره. تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری بشه.

چهارم: مکانیزم جهشِ ژنتیکی

ورود لامبورگینی به شهر این سوال را در ذهن ایجاد می‌کنه: «چه افرادی با چه مشاغلی سوارِ این ماشین‌ها می‌شوند؟»

پاسخ: «افرادی که ژنِ خوب دارند. اما نگران نباشید با جهشِ ژنتیکی شما هم صاحبِ ژنِ خوب شوید و سوار لامبورگینی شوید.»

اونوقت دیگه هیچ‌کس از ورود مواد شیمیایی خطرناک به آب یا خاک یا هوا یا شیر نگران نخواهد شد. چون بالاخره در یکی از نسل‌های بعدیشون جهش رخ می‌ده.

پنجم: مکانیزم دردسازی برای قشرِ مرفه بی‌درد

این از همه مهم‌تره. هیچی بدتر از این نیست که شما لامبورگینی داشته باشی ولی به خاطر آلودگی هوا یا ترس از حشرات نتونی کروکیشو باز کنی.

یا هیچ دردی بیشتر از این نیست که لامبورگینی سوار باشی ولی توی ترافیک گیر کرده باشی. تمامی واردکنندگان خودروهای لوکس در حمایت از قشر کم درآمد، هزینه‌ی ساخت سرعت‌گیرها را تقبل می‌کنند تا ضمن ایجاد درد برای افراد مرفه شرایط خنک شدن دل را برای اقشار غیرمرفه فراهم کنند.

پایان پیام

کد خبر : 94594 ساعت خبر : 9:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94594
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات