ورود دو مرحله‌ای یا در پایین رو ببند

تو دنیای مجازی هم اگه به یه رمز عبور اکتفا کنید انگار یکی در پایینو باز گذاشته.

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده: تا حالا شده منتظر یه مهمون باشید و همزمان هم بعضی کارها رو انجام بدید اما لباستون رو عوض نکنید و بگید بذار با همین لباس راحتا کار کنم، زنگ که زدن عوض می‌کنم؟

بعد زنگ بزنن اما نه زنگ آیفون و از پایین، بلکه پشت در واحدتون باشن و شما دیگه وقت نکنید لباس عوض کنید؟ و تنها بتونید به اون کسی که درب پایین رو باز گذاشته، زیر لب چهارتا بد و بیراه بگید.

درسته که معمولاً مهمو‌ن‌ها زنگ می‌زنن، اما بعضی‌ها خیلی سریع صمیمی می‌شن و می‌گن «بذار سورپرایزشون کنیم» شما هم مجبورید و در رو باز می‌کنید و تا آخر جلوشون با پیژامه و زیرپوش می‌شینید.

فرض کنید

تو دنیای مجازی هم همینه، یعنی اگه به یه رمز عبور اکتفا کنید انگار یکی در پایینو باز گذاشته.

چون این روزا هکرها به‌راحتی از یه رمز عبور رد می‌شن؛ و فکر نکنید شماره شناسنامه‌ شما به توان دو ضرب‌ در پنج منهای سه تقسیم بر عدد پی (P) براشون یه رمز عبور خفن حساب می‌شه.

ولی اگه شما برای حسابای کاربری خودتون توی فضای مجازی ورود دومرحله‌ای رو فعال کنید، حتی اگه رمز عبورتان ۱۲۳۴۵۶ باشه کسی نمی‌تونه وارد حسابتون بشه و امنیت‌تون به خطر بیفته.

چون توی این حالت فقط یه رمز عبور از حساب شما محافظت نمی‌کنه و فرآیند وارد شدن به حساب کاربری، با الگوریتم‌های خاصی مثل ارسال کد تائید پیامکی، جواب دادن به سؤالاتی که از قبل خودتون انتخاب و جواب دادید و حتی اثرانگشت انجام می‌شه. که دیگه می‌تونید با خیال راحت توی دنیای مجازی با پیژامه یا حتی بی پیژامه باشید.

پایان پیام

کد خبر : 92286 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92286
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات