پسماند یکی از دغدغه‌های جدی تاثیرگذار بر محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تجمیع پسماندهای عادی در سایت محمدآباد تکمیل است، ابراز کرد: برنامه‌های مطالعاتی برای ایجاد یک مرکز دیگر باید در دستور کار قرار دارد.

پسندیده در ادامه اضافه کرد: اما از آنجایی که حدود ۱۰۰ هکتار از سایت محمدآباد برای پسماندهای عادی در نظر گرفته شده بهتر است بسترسازی لازم برای ایجاد سازه‌های مناسب پذیرش این پسماندها را فراهم سازیم.

پسماند صنعتی

این مسئول با اشاره به پسماند صنعتی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی تاثیرگذار بر محیط زیست گفت: طبق قانون مسئولیت اجرایی امور پسماند بر عهده واحدهای تولید کننده است و باید با نظارت و پایش‌های دقیق زیست محیطی به نحو مطلوب توسط خود تولیدکنندگان و مراکز مجاز منتقل و مدیریت شود.

پسماند پزشکی

حسن پسندیده افزود: پسماندهای پزشکی نیز به صورت تجمیع شده در یک منطقه از سایت محمدآباد پذیرش می‌شود و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی در سطح درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و بیمارستان‌ها از تولید تا مرحله نهایی امحای پسماندها نظارت مستقیم دارد.

پسماند کشاورزی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص پسماند کشاورزی گفت: پسماندهای مربوط به ضایعات تولیدی کشاورزی به راحتی مدیریت می‌شوند چراکه در فرایند کمپوست می‌توان از آن استفاده کرد اما پسماندهای سموم تاریخ مصرف گذشته و ظروف کودهای شیمیایی نیاز به مدیریت خاص دارند که با نظارت سازمان جهاد به نحو مطلوب جمع آوری و در مراکز مجاز امحاء می‌شوند.

پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان افزود: استان قزوین به لحاظ داشتن جاذبه‌های طبیعی، تنوع زیستی و مناطق حفاظت‌شده و طبیعت منحصر به فرد ارزش بالایی دارد بنابراین استفاده صحیح و پایدار از این منابع یک وظیفه عمومی است و مردم باید در کنار دستگاه‌ها برای حفظ این نعمت کوشا باشند.

پایان پیام

کد خبر : 94214 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94214
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات