پیش فروش نوزاد با روال اداری

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیانبه گزارش خبرگزاری ایلنا، استاندار تهران در واکنش به گزارش‌هایی در مورد پدیده «پیش‌فروش نوزادان» اظهار داشت: «خبرهایی مبنی بر فروش نوزاد را شنیده‌ایم، اما این را که شورای اجتماعی استانداری مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده باشد، نداشته‌ایم، ضمن اینکه بهزیستی متولی این کار است، این اتفاق وجود دارد، اما شورای اجتماعی گزارش و تحقیقی را در این خصوص انجام نداده‌ است.»

با خواندن سخنان استاندار، آنچه در وهله‌ی اول به نظر می‌رسد، احساسی امیدبخش است که در کلان شهر تهران، فقط چندتا دونه خبرِ فروش نوزاد داریم. و همان چندتا در بین انواع و اقسام خبرهای دیگر گم و گور نشده‌اند و به استانداری رسیده‌اند. که البته اگر هم گم می‌شدند، زیاد نگران‌کننده نبود.

چون این مسئله یک امر طبیعی است. همانطور که هر خانواده‌‌ی بی‌خانه، باید خانه بخرد، هر خانواده‌ی بی‌نوزاد هم، باید نوزاد بخرد. درست است که تعدادشان اندک است، اما به هر حال بازارش در وضعیتِ کساد و رکود نیست. و به صورتی طبیعی و بدون بحران در حالِ انجام است.

به همین دلیل شورای اجتماعی استانداری، گزارش و تحقیقی در این خصوص انجام نداده‌است. ایشان می‌دانستند که عرضه و تقاضا در این مورد کاملاً هماهنگ است و خریداران بی‌نوزاد نخواهند‌ماند.

نوزاد شش‌دانگ

در خرید خانه، اگر پولِ خریدار به اندازه‌ی مبلغ خانه نباشد، مجبور است خانه را اجاره کند. یا حداقل چند سالی را مستأجر باشد تا وامِ مسکنش آماده شود.

اما در خرید نوزاد، آنقدر ارزان هست که نوزادِ اجاره‌ای نداریم و بلافاصله همه‌ی خانواده‌ها، شش‌دانگ صاحب‌ْنوزاد می‌شوند. وگرنه شورای اجتماعی استانداری سریعاً تحقیق می‌کرد و ابلاغیه‌ی پرداخت وامِ خرید نوزاد را صادر می‌نمود.

در رابطه با پیش‌فروش نوزاد، دقیقاً مانند پیش‌فروش آپارتمان، مسؤلیت به عهده‌ی خریدار هست. خریدار باید بداند که رویِ‌ هیچی، پول پرداخت می‌کند.

خودش باید تحقیق کند و فروشنده‌ی با صلاحیت و مورد اطمینان را پیدا کند. در صورت ایجاد هر گونه ضرری، خریدار شخصاً، عواقبِ کار را به عهده بگیرد. و مسؤلین را مسؤل ندانند.

در انتها، این خبر یک پیامِ پنهان را نیز منتقل می‌نمود. و آن اینکه: اول، نوع مقام مسؤل را تشخیص بدهید و بعد شکایات خود را انتقال دهید. چرا با بیان مشکلاتی که به استانداری مربوط نیست، وقتِ مسؤلین را می‌گیرید. و حتماً خبرگزاری‌ها باید دوره‌ی ضمن خدمت، با عنوان «طی سلسله مراتب اداری» را بیاموزند.

پایان پیام

کد خبر : 94923 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات